یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است با توجه به فشار سایر نهادها به نمایندگان مجلس برای پرهیز از انتقاد کردن، که اگر از داخل مجلس نمایندگان نگذارند نماینده‌ای حرفش را بزند دیگر قوز بالای قوز است.

محمدرضا تابش،‌ نماینده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره جمع کردن امضا توسط چند نماینده علیه علی مطهری برای شکایت از او، اظهار کرد: درباره این موضوع چیزی نشنیدم ولی هر نماینده‌ای حق دارد راجع به همه مسائل مردم و موجود در کشور نظر بدهد و این حق را نمی‌توان از نماینده‌ها گرفت.

وی افزود: اگر قرار باشد نمایندگان این حق را از نماینده‌ای بگیرند مورد قبول نیست، چراکه آن قدر ما از سایر نهادهای حاکمیتی تحت فشاریم که نتوانیم حرف‌هایمان را بزنیم، حال اگر از داخل مجلس شماری نمایندگان نگذارند نماینده‌ای حرفش را بزند دیگر قوز بالای قوز است.

اگر علی مطهری تریبون دارد آنها نیز تریبون دارند پس بیایند حرف‌هایشان را بزنند

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مگر منتقدان مطهری نسبت به او چه احساس خطری می‌کنند که می‌خواهند از وی شکایت کنند؟ گفت: هیچ، اگر علی مطهری تریبون دارد آنها نیز تریبون دارند و می‌توانند بیایند حرف‌هایشان را بزنند. نقد را باید با نقد پاسخ داد، نمی‌شود پرونده‌سازی کرد. علی مطهری نماینده‌ای واجد بسیاری از شرایط یک نماینده متعهد است، هم فرزند شهید مطهری است هم فن بیان مناسب و شجاعت در بیان و ایستادگی خوبی دارد؛ درکل نمایندگانی در تراز مطهری کم داریم.

تابش در پاسخ به سوال دیگری درباره تذکر برخی نمایندگان مبنی بر ممنوع‌الخروجی، ممنوع‌البیانی و ممنوع‌التصویری حجت الاسلام سید محمد خاتمی تاکید کرد:‌ طرح این گونه مطالب علی رغم حق نمایندگان بر بیان آزاد مسائل کشور، در حیطه اختیارات آنها نیست و مورد خطاب قرار دادن وزیر دادگستری که مسئول رسیدگی به این امور نیست، باعث وهن مجلس می‌شود و جایگاه مجلس را در میان مردم می‌کاهد.

یکی از این اقدامات خوب رئیس جمهوری دیدار با احزاب و گروه‌های سیاسی است

وی همچنین درباره ملاقات‌های رئیس جمهوری با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا تصریح کرد:‌ کشور ما در موقعیت خطیری قرار گرفته است، بر این اساس هر چه تعامل بین نهادهای حاکمیتی بیشتر باشد و هر چه گسست بین حاکمیت و مردم کم باشد، می‌توان برنامه‌های کشور را در جهت پیشرفت و رفاه مردم هدایت کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی از این اقدامات خوب دیدار رئیس جمهوری با احزاب و گروه‌هایی است که در کشور فعالیت دارند. در ملاقات با اصلاح‌طلبان که بنده حضور داشتم، نمایندگان قشرهای مختلف از این جریان سیاسی کشور بودند و مسائل مختلفی در زمینه‌های موضوعات داخلی، بین المللی، مشکلات اقتصادی، اجتماعی مطرح شد.

تابش گفت:‌ پاسخ‌های رئیس جمهوری در دیدار با اصلاح‌طلبان قانع کننده بود و مطلب مهمی که وی در آن جلسه بر آن پافشاری داشت این بود که بر روی همه قول‌هایی که در جریان انتخابات به مردم داده‌ام، ایستاده‌ام و از هیچ‌کدام عدول نمی‌کنم. همچنین رئیس جمهوری در این جلسه تاکید داشت که بر اصل مشورت پذیری برای حل مشکلات کشور و مشارکت دادن سلایق و گروه‌های مختلف و متخصصان امور در کارها اعتقاد دارد.

وی افزود: اعلام این دو امر از سوی رئیس جمهوری جای تقدیر دارد و امیدواریم که روند این ملاقات‌ها ادامه داشته باشد و متقابلا برای هر دو طرف هم مفید فایده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که این اقدامات در روند دموکراسی خواهی چقدر تاثیرگذار است، گفت:‌ مشورت کردن و در جریان امور قرار گرفتن از زاویه دیدگاه‌های مختلف، خصوصا از سوی کسانی که دولت را نقد می‌کنند جزء مولفه‌های حکمرانی خوب است و در راستای دموکراتیزه کردن بیشتر امور حاکمیتی در کشور خواهد بود.

تابش درباره اینکه جناح‌های سیاسی منتقد در مقابل این اقدام رئیس جمهوری باید چه روندی را در پیش گیرند، خاطرنشان کرد:‌ آنها هم باید روند عقلانی و منطقی در پاسخ به این اقدام رئیس جمهوری در پیش گیرند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا