یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:فرد شيادي که با راه اندازي مسابقه اي صوري در شبكه هاي ماهواره اي، شهروندان را به دام خود مي انداخت توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:رييس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي كسب اخباري مبني بر اينكه فرد يا افرادي کلاهبردار با راه اندازي مسابقات صوري و مهيجي به صورت زير نويس در شبكه هاي ماهواره اي سعي بر اغفال تماشاچيان ماهواره را دارند بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا خراسان رضوي قرار گرفت.

سرهنگ عرفاني افزود: در مسابقه پيامکي مذکور کلاهبردار از فرد شرکت کننده در مسابقه درخواست مي کرد تا نتايج مسابقه را پيش بيني کرده و به شماره اعلام شده پيامک کند و در مرحله بعد پس از برقراري تماس با قرباني از وي درخواست مي کرد تا با واريز مبالغي هزينه ارسال جايزه اش را بپردازد و در نهايت هرگز جايزه اي به دست شرکت کننده نمي رسيد.

وي در ادامه تصريح كرد: در اين طرح و طرح هاي مشابه که از طرف افراد کلاهبردار در شبکه هاي ماهواره اي که نظارتي هم بر صحت عملکرد آنها نيست مطرح مي شود کلاهبردار با فريب مخاطب خود وي را مجاب کرده تا با واريز مبالغي نه چندان زياد هزينه ارسال جايزه خود را بپردازد که در نهايت همين مبالغ کم با تجميع روي هم، مبالغ کلاني از کلاهبرداري فوق و موارد مشابه را رقم مي زند.

سرهنگ سيد محسن عرفاني ادامه داد: بررسي هاي ابتدايي کارشناسان از کلاهبرداري موصوف از رد پاي زن جواني در تهران خبر مي داد که پس از بررسي دقيق و کار ويژه و عملياتي پليس فتا مشخص شد زن جوان در اين قضيه دخالتي ندارد و چهار ماه قبل کارت ملي اش را گم کرده است، لذا کارشناسان پس از انجام کار تيمي و تحقيقات فني پيرامون موضوع، متهم اصلي که مردي 27 ساله در استان تهران بود را شناسايي و با تهيه نيابت قضايي وي را دستگير كردند.

متهم دستگير شده در مواجهه با ادله پليسي و فني لب به اعتراف گشود و در خصوص بزه انتسابي خود گفت: حدود چند ماه قبل بدنبال پيدا کردن کارت ملي خانمي، اقدام به افتتاح حساب و خريد سيم کارتي اعتباري به نام صاحب کارت ملي کرده و در پي آن با راه اندازي مسابقه اي صوري در يکي از شبکه هاي ماهواره اي با شگرد دريافت هزينه پستي ارسال جايزه به درب منزل، از هر کدام از افراد که در مسابقه شرکت مي کردند مبالغي در حدود 15 الي 45 هزار تومان را کلاهبرداري کرده است.

تحقيقات در خصوص ميزان دقيق کلاهبرداري صورت گرفته در دست بررسي مي باشد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي با توجه به گستردگي اين کلاهبرداري در سطح کشور به همه هموطنان عزيز اعلام کرد: از مدارک شناسايي خود نهايت دقت و نگهداري را بعمل آورده و در صورت فقدان مدارک شناسايي براي پيشگيري از مشکلات بعدي سريعا به مراجع ذيصلاح مراجعه كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در تمامي اين كلاهبرداري ها، مجرمان با بکارگيري روش هاي مختلف مهندسي اجتماعي و دادن وعده هاي واهي سعي بر تطميع و متقاعد کردن مخاطب يا همان قرباني را دارند كه شهروندان بايد در اين زمينه هوشياري لازم را به خرج دهند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا