یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:فردي كه باعث هتك حيثيت يك شهروند در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي شده بود توسط پليس "فتا"استان فارس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:رييس پليس "فتا" استان فارس با اعلام اين خبر اظهار كرد : شاکي با ارائه شكايتي اعلام مي كند زماني که برادر شوهرم در حال استفاده از يك نرم افزار بر روي گوشي تلفن همراه خود بوده است با پروفايلي برخورد مي کند که عکس من در آن بوده و در تماس با همسرم موضوع را مطرح مي كند .

سرهنگ "سيد موسي حسيني" گفت: کارشناسان  پليس با اقدامات فني خود به سرنخ هايي از فرد متهم دسترسي يافته و وي را كه با شاکي نسبت خانوادگي داشته شناسايي و دستگير مي كنند.

وي با بيان اينكه متهم انگيزه خود را انتقام جويي از شاكي با ارسال تصاوير شخصي در فضاي مجازي اعلام مي نمايد در خصوص نحوه دسترسي متهم به عکس هاي شخصي شاکي گفت: متهم از همسر شاکي مي خواهد تلفن همراهش را جهت تماس تلفني به وي چند دقيقه امانت دهد که از اين فرصت به دست آمده سوء استفاده کرده و عکس هاي شخصي وي را با استفاده از بلوتوث بر روي تلفن همراه خودش انتقال و سپس نقشه شوم خود را عملي مي کند.

سرهنگ "حسيني" با اشاره به اينكه تلفن همراه مکاني امن براي ذخيره عکس هاي شخصي نيست هشدار داد: جهت جلوگيري از سوء استفاده قرار گرفتن اطلاعات شخصي با استفاده از نرم افزار هاي امنيتي بر روي عکس هاي خود رمز گذاشته يا اينکه اطلاعاتي که از حساسيت خاص خود برخوردارند ، همگي بر روي يک پوشه قرار داده سپس قفل گزاري کنند تا در صورت سرقت احتمالي اين اطلاعات افشا نگردد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا