یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:سرهنگ"اصغر باقريان" در جلسه آموزشي در جمع کارکنان شرکت کاسل شهريار گفت: بزهکاران سايبري در کمين شرکت ها و کارکنان آنها هستند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:در اين جلسه آموزشي سرهنگ "اصغر باقريان" با اشاره به حجم بالاي مبادلات مالي شرکت ها از طريق فضاي مجازي گفت: اين حجم بالا از مبادلات مالي، چشم طمع بزهکاران سايبري را به دنبال دارد به گونه اي که با هر شيوه اي ازجمله رخنه در سامانه هاي شرکت، به سرقت بردن اطلاعات و يا فريب کارکنان از طريق مهندسي اجتماعي تلاش مي کنند به اهداف مجرمانه خود برسند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد:بزهکاران سعي مي کنند با تماس تلفني يا فرستادن ايميل،کارکنان شرکت ها را فريب داده و شماره حساب خود را به عنوان شماره حساب جديد شرکاي شرکت اعلام نمايند.

"باقريان" ادامه داد: در اين ميان برخي از کارکنان و کارمندان با سهل انگاري و بدون بررسي کافي،فريب اين افراد را خورده و مبالغ مربوط به معاملات شرکت را به اشتباه به حساب کلاهبرداران واريز مي کنند و با اين کار،خود و شرکت مربوط به خود را دچار چالش هاي مالي سنگين مي کنند.

رييس پليس فتا غرب تهران افزود: برخي ديگر از بزهکاران با ارسال ايميل هاي آلوده به بد افزارها و لينک هاي آلوده، افراد را به درگاه هاي جعلي بانکي سوق داده و اطلاعات حساب هاي بانکي را به سرقت مي برند.

اين مقام انتظامي در تکميل سخنان خود گفت: گروهي ديگر از کلاهبرداران نيز از راه دوستي خود را به مهره هاي کليدي شرکت نزديک کرده و با زيرکي اطلاعات حساس شرکت را از طريق آنها به دست مي آورند.

سرهنگ"باقريان" در تشريح راهکار مقابله با چنين آسيب هايي تصريح کرد: بايد در کنار بهره گيري از ابزارهاي نرم افزاري و سخت افزاري در سيستم هاي رايانه اي براي تامين امنيت داده هاي مالي شرکت ، کارکنان شرکت را نيز با آموزش در قبال مهندسي اجتماعي بزهکاران مصون کنند؛ زيرا زماني که کلاهبرداران بتوانند با موفقيت از مهندسي اجتماعي سوء استفاده کنند تمامي سيستم هاي امنيتي رايانه اي کارآيي خود را از دست خواهند داد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا