یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:رئيس پليس فتا ايلام در خصوص بازي هاي رايانه اي و تأثيرات منفي آن بر کودکان و نوجوانان هشدارداد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:سرگرد "علي عباس کساني" گفت: در عصر جديد بازي هاي رايانه اي يکي از سرگرم ترين برنامه ها به خصوص براي کودکان و نوجوانان در طول روز است

وي افزود:. سرگرمي که ساعت ها کودکان و نوجوانان را نقابل صفحه نمايشگر نگه داشته و آنها را از دنياي واقيات دور کرده و غرق در عالم تخيلات مي کند و مي تواند در کنار محاسن آثار مخرب زيادي به همراه داشته باشد که جبران آن ها شايد براي هميشه ناممکن يا سخت باشد.

سرگرد کساني در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه اکثر بازي هاي رايانه اي وارداتي و از کشورهاي غربي که اين بازي ها اهداف خاصي را دنبال مي کنند و متأسفانه فعاليت ها و توليدات داخلي به خوبي نتوانسته است جايگزين مناسبي براي مقابله با بازي هاي رايانه اي توليد ساير کشور ها باشد.

اين مقام انتظامي در ادامه برنامه به آسيب هاي بازي هاي رايانه اي مانند: تقويت حس پرخاشگري، ايجاد روحيه انزواطلبي در کودکان، تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان، تأثير منفي بر روابط خانوادگي، افت تحصيلي، اعتياد به بازي هاي رايانه اي و مشکلات جسمي اشاره و يادآور شد که والدين بايد در انتخاب نوع بازي متناسب با سن فرزندان خود دقت داشته و در کنار استفاده از رايانه، فرزندان را به تحرک و ورزش تشويق در فواصل کار با کامپيوتر مدتي را به حرکت و جابه جايي اختصاص دهند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم

در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً به پليس فتا اطلاع دهند

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا