یک کارشناس اقتصادی می گوید: هر عاملی که تضمین امنیت سرمایه گذاری را در داخل کشور فراهم کند در بهبود توان تولید داخلی و اقتصاد کشور موثر است.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به مذاکرات ژنو و توفیق در نتیجه آن، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای اقتصاد کشور، اگر فشارها کمتر شده و سرمایه گذاری خارجی نیز افزایش یابد، رونقی فراتر از انتظار در صادرات غیرنفتی را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد و ظرفیت صادرات خارجی ما آنقدر بزرگ است که در سال گذشته با وجود تحریم ها، حدود 56 میلیارد دلار پول نفت را در بودجه هزینه کردیم و حدود 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

وی تصریح کرد: اگر امنیت سرمایه گذاری در داخل کشور فراهم و روند تولید نیز تسهیل شود به گونه ای که کالاهای تولید داخلی منطبق با استانداردهای جهانی و قابل رقابت در دنیا باشد، به نفع اقتصاد کشور است و وابستگی به نفت نیز کاهش خواهد یافت.

تابش خاطرنشان کرد: بعد از تصویب اصل 44 قانون اساسی، تصدی گری دولت در اقتصاد کاهش یافته و دولت سیاست رونق تولید در اقتصاد را در پیش گرفت که باعث استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری در داخل کشور شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از قابلیت های بخش خصوصی و کاهش تصدی گری باعث رونق و شکوفایی تولید و افزایش توان رقابت در بازارهای جهانی و در نهایت افزایش صادرات نفتی خواهد شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا