یکی از مشکلات موجود در شهر، عدم نامگذاری مناسب و اصولی معابر است تا جایی که شهرداری برای نصب تابلوهای هدایت مسیر دچار مشکل می باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، اولین جلسه شورای نظارت بر نامگذاری معابر سطح شهر میبد با رویکرد اصلاح و ساماندهی اسامی معابر در شهرداری میبد تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه محمدحسین هدائی شهردار میبد ضمن خیرمقدم به حاضرین در خصوص نامگذاری غیر اصولی معابر سطح شهر میبد گفت: یکی از مشکلات موجود در شهر، عدم نامگذاری مناسب و اصولی معابر می‌باشد تا جایی که شهرداری برای نصب تابلوهای هدایت مسیر دچار مشکل شده، به عنوان مثال اسامی کوچه‌های منشعب از خیابان امام خمینی(ره) به نام کوچه‌های نیلوفر و نسترن نامگذاری شده که با نام خیابان اصلی آن همخوانی ندارد و از این رو موجب سردرگمی شهروندان می‌شود.

وی در ادامه دلیل اصلی تشکیل شورای نظارت بر نامگذاری را انتخاب و تصحیح نامگذاری معابر، میادین و برخی از اماکن عمومی ذکر کرد و افزود: ارگان‌هایی که طبق آئین‌نامه وزارت کشور و شورای فرهنگ عمومی در این شورا حضور دارند می‌توانند با انتخاب نام مناسب، مشکلات موجود در این خصوص را مرتفع نمایند و اگر نام‌گذاری‌ها اصولی و همخوانی با فرهنگ بومی و به دور از انتخاب‌های سلیقه‌ای باشد با آمدن مسئولان جدید، نیازی به تغییر اسامی معابر سطح شهر نخواهد بود.

شهردار میبد در خصوص زمان اجرایی شدن طرح نامگذاری معابر گفت: پس از تعیین و تصویب اسامی توسط این شورا، شهرداری آمادگی دارد تا مصوبات شورا را به همراه طرح یکسان‌سازی و استانداردسازی تابلوهای سطح شهر در کوتاه‌ترین زمان اجرایی نماید.

در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات مختلف ضمن استقبال از اجرای این طرح، نقطه نظرات خود را اعلام نمودند.

این جلسه با حضور هدائی شهردار میبد، مهندس مجید بهارستانی عضو شورای اسلامی شهر میبد، ابوالحسن دهقانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، ذبیح‌الله کارگر رئیس اداره پست، رسول مشتاقیان سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، احمد شبانی معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن باقرزاده نماینده شبکه مخابرات، محمدعلی دهقانی نماینده اداره آبفا، قاسم دهقانی کارشناس فرمانداری و محمدحسین فیاضی نماینده اداره گاز برگزار شد.

لازم به ذکر است که تشکیل این شورا بنا بر مصوبه شورای فرهنگ عمومی بوده و فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورا، مدیر امور شهری و روستایی فرماندار به عنوان دبیر شورا و دیگر اعضای آن شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشند.

در پایان مصوب گردید ضمن تشکیل هسته اصلی شورای نامگذاری، ارگانهای دیگری نیز مانند اداره پست، برق، آبفا و مخابرات عضو این شورا باشند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا