در جلسه کمیته ایمنی استان، گزارشی از مقایسه میزان کشته شدگان تصادفات در سال92 و 93 همچنین گزارشی از علت وقوع تصادفات در استان و رتبه یزد از این نظر در سطح کشوری بیان شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه کمیته ایمنی استانداری به ریاست «سيد محمد رضا سید حسینی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، صبح روز سه شنبه، 10 تیر ماه در دفتر این معاونت برگزار شد.
در این جلسه مقایسه ای از تعداد کشته شدگان استان در اثر تصادفات جاده ای در سال 92 و 93 طی گزارشی ارایه شد و بیشترین میزان کشته شدگان مربوط به شهرستان اردکان و بیشترین میزان تصادفات مربوط به محور یزد- مهریز اعلام شد.
در این جلسه رتبه استان در حوادث گوناگون حاده اي اعلام شد و طبق آن مطرح شد که استان یزد از نظر تعداد عابر متوفی دارای رتبه 29 کشور، موتور سوار متوفی دارای رتبه 7 کشور، فوت در محل حادثه دارای رتبه 18 کشور، فوت بر اثر واژگونی وسیله نقلیه دارای رتبه 31 کشور، انتقال متوفی با آمبولانس دارای رتبه 30 کشور، فوت بر اثر تصادفات شبانه دارای رتبه 29 کشور، فوت بر اثر ضربه سر دارای رتبه 7 کشور و فوت افراد داری تحصیلات کمتر از ابتدایی رتبه 19 کشور را دارد.
همچنین عنوان شد که بیشترین تصادفات در استان یزد به ترتیب مربوط به راه اصلی، بزرگراه و راه روستایی و بیشترین علت فوت به ترتیب مربوط به ضربه به سر، شکستگی های متعدد و خونریزی است.
طبق آمار، میزان فوت به ترتیب در محل حادثه، بیمارستان و هنگام انتقال به بیمارستان است و از نظر نوع خودرو نیز بیشترین تعداد تصادفات به ترتیب مربوط به خودروی سواری، موتور سیکلت، وانت بار و عابر پیاده بوده است.
همچنین مطرح شد که علت تصادفات به ترتیب به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه  و عدم توجه راننده به جلو بوده است.
گفتنی است، اطلاعاتی در خصوص وضعیت تصادفات محور و وضعیت از منظر طرح هندسی محور ارایه و پیشنهاد هایی برای برون رفت از این حوادث بیان شد.
از جمله مواردی که در این جلسه به آن پرداخته شد، استقرار داربست و قرار دادن اتومبیل های تصادفی روی آن به اقدام دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، تشکیل کمیته ای برای مه گرفتگی محور ها با حضور مسئولان شرکت برق، راه و شهرسازی به اقدام دفتر فنی استانداری، پیگیری تخلفات باسکول ها به اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت، جوابیه ستاد مرکزی در خصوص حمل و نقل مواد خطرناک و تامین نیروی دستگاه آتش نشانی موجود در محل مسجد ابوالفضل  بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا