معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: روحيه تعامل خوبي بين همه دستگاه هاي حاكم در مبارزه با بيماري سالك وجود دارد كه بايد در زمينه تقويت آن تلاش لازم اعمال شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد علي طالبي" روز سه شنبه دهم تيرماه در جلسه ستاد كنترل و كاهش سالك با قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته در گذشته در راستاي مبارزه با اين بيماري، اظهار داشت: انتظارات دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) در اين جلسه مطرح شد كه بايد كار كارشناسي دقيق روي آن صورت گرفته و پيگيري لازم در اين خصوص انجام گردد.
طالبي خواستار تهيه برنامه جامع در راستاي مشخص شدن انتظارات و شرح وظايف در زمينه كنترل و كاهش سالك در استان شد و بيان كرد: در خصوص قنات ها، بافت هاي تاريخي و ساير موارد مطرح شده در جلسه نيز وظايف دستگاه هاي مرتبط به صورت واضح مشخص و توافق نهايي صورت پذيرد.
وي ادامه داد: كشتن سگ هاي ولگرد طبق مصوبه كشوري مشخص شده ممنوع مي باشد كه بايد رويه زنده گيري در اين زمينه دنبال شود و اگر ضعفي در اين خصوص وجود دارد برطرف گردد.
اين مقام مسئول همچنين خاطر نشان كرد: پيگيري تامين اعتبارات در خصوص كنترل و كاهش بيماري سالك طبق روند سال هاي گذشته از مديريت بحران استانداري دنبال خواهد شد تا برنامه هاي ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشكي به نحو احسن اجرايي گردد.
مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري نيز با اشاره به سكونت افاغنه در بافت قديم و مشكلات مرتبط با اين معضل اجتماعي، گفت: ساماندهي پياده روها به اين نحو كه پياده روهاي خاكي و آلوده تبديل به پياده روهاي آسفالته و تميز گردد در زمينه مبارزه با اين بيماري در اولويت كاري شهرداري ها قرار گرفته است.
"سيد رضا خادمي" از تعريف تعرفه عوارض بر زمين هاي رها شده در شهر از سال آينده خبر داد و افزود: آمادگي لازم در راستاي آموزش تمامي شهرداران در قبال كنترل و كاهش بيماري سالك وجود دارد.
وي همچنين پوشيده شدن قنات هاي خشك شده توسط دستگاه متولي اين امر را خواستار شد.
در اين جلسه گزارشي از روند بيماري سالك در كشور از سال 62 الي 92، روند استاني اين بيماري از سال 76 الي 92 و اقدامات صورت گرفته در سال 92 در زمينه مبارزه با اين بيماري ارائه شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا