سفیر کشور اوگاندا گفت: ما خواستار عملیاتی کردن سخنان خود در زمینه همکاری با ایران به ویژه در امور صنعتی هستیم.

صادقي خبرنگار : محمد احمد کیسوله سفیر کشور اوگاندا  به همراه سلیمان کیز تیو، مسئول روابط عمومی سفارت  در بازدید از شهرک صنعتی مهریز و کارخانه کاشی اطلس مهریز ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان یزد، بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور دوست ایران و اوگاندا تاکید کرد و خواستار تقویت مناسبات همکاری به ویژه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه توسعه همکاری کشورهای اوگاندا و ایران و رفع مشکلات فراروی کشورمان، زمینه بهره‌مندی و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف صنعتی برای هر دو کشور فراهم شود.

سفیر اوگاندا در این بازدید اظهار داشت: توسعه روابط بین اوگاندا و ایران مایه خرسندی است و اوگاندا برای توسعه روابط با ایران اهمیت قائل بوده و این سیاست همیشگی ما است.

وی بیان کرد: ایران و اوگاندا دو کشور همسو در بسیاری از زمینه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و جهانی هستند و روابط دوستی خوبی هم با ملت ایران داریم که خواستار این هستیم که این روابط هر چه مستحکم‌تر شود و همکاری ما در این سطوح در ایران بیشتر شود.

سفیر اوگاندا در ایران افزود: ما نه تنها در لفظ و گفتار خواستار همکاری بیشتر با شما هستیم، بلکه می‌خواهیم این سخنان خود را عملیاتی کنیم و به مرحله عمل برسانیم.

محمد احمد کیسوله، تکنولوژی موجود در شرکت کاشی اطلس را در سطح جهانی دانست که می‌تواند محصولات خود را در بالاترین سطح ممکن تولید و به صنایع سایر کشورها به ویژه کشور اوگاندا عرضه کند.

وی تاکید کرد: اجناس ایرانی در اوگاندا توسط دیگر کشورها توزیع می‌شود و ما خواستار حضور بیشتر شرکت‌های ایرانی در بازار کشور اوگاندا هستیم.

سفیر کشور اوگاندا در ایران بیان کرد: در نخستین فرصت از تجار ایرانی برای آشنایی با بازار کشورش دعوت به عمل خواهد آورد.

سعید ملانوری، مدیرعامل کاشی اطلس نیز در این دیدار ضمن اظهار تمایل برای عرضه محصولات شرکتش در کشور اوگاندا گفت: شرکت کاشی اطلس در سال 1388 با سه خط تولید و تولید 4 میلیون و 500 هزار متر مربع کاشی به عنوان نخستین کارخانه کاشی دو پخت استان یزد آغاز به فعالیت کرده است.

وی کیفیت بالا سطح شفافیت، استقامت و استحکام را از مزیت‌های محصولات این کارخانه معرفی کرد.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا