افزایش قیمت نهاده های دامی ، کاهش شدید فروش دام ، خشک شدن مراتع جهت تامین علوفه و ... از جمله مشکلات عدیده ای است که دامنگیر این قشر زحمت کش شده و همین مشکلات سبب شده است افرادی که تنها معیشت زندگی آنها از دامداری می گذرد، روزهای سختی را سپری کنند

بخش ندوشن به عنوان قطب دامداری مرتعی استان یزد همواره  سرآمد تنوع محصولات دامی بوده و علی رغم خشکسالی های متوالی ،هنوز هم بر  مدار تولید و عرضه محصولات دامی می چرخد ، ولیکن سایه بی رحم خشکسالی بیشتر بر حوزه دامداری سایه افکنده است.

افزایش قیمت نهاده های دامی ، کاهش شدید فروش دام ، خشک شدن مراتع جهت تامین علوفه و … از جمله  مشکلات عدیده ای است که دامنگیر این قشر زحمت کش شده  و همین مشکلات سبب شده است افرادی که تنها معیشت زندگی آنها از دامداری می گذرد، روزهای سختی را سپری کنند.

برخی از دامداران در گفتگو با خبرنگار ندای ندوشن ضمن گلایه مندی از وضعیت موجود اظهار داشتند : علیرغم اینکه فقط گذران زندگی ما از طریق دامداری است و با توجه به اینکه قیمت خوراک دام افزایش یافته ، برای زنده نگه داشتن دام هایمان مجبور هستیم به سوی گرفتن وام و تسهلات پیش برویم.

یکی از آنان ادامه داد: من دامداری هستم که معیشت زندگی ام با پرورش ۱۳۰ راس گوسفند می چرخد و از زمانی که قیمت نهاده های دامی افزایش یافته  برای تامین علوفه انها مجبور هستم هر هفته مبلغی بیش از ۷۵۰ هزار تومان برای تهیه علوفه ۱۳۰ راس گوسفند پرداخت کنم که اقتصاد زندگی ام فلج شده است و مجبور شدم به سوی وام روی آورم.

“محمد رضا جعفری ندوشن” رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی ندوشن در گفتگو با خبرنگار ندای ندوشن در خصوص کاهش قیمت دام اظهار داشت : در سال جاری با توجه به پدیده خشکسالی و فقر شدید مراتع شاهد هجوم دامداران جهت فروش دام و استفاده از جیره های دستی بودیم که این موضوع باعث کاهش قیمت دام و افزایش قیمت نهادهای دامی شده است.

وی با اشاره به پیگیری های جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات دامداران هم گفت: مکاتبات و پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار مناسب برای پایین آوردن قیمت نهادهای دامی و خرید دام توسط دولت صورت گرفته است که تا کنون بی نتیجه مانده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا