به گزارش  جام جم، مرد تبهکار که با شکلات مسموم قربانيان خود را بيهوش و اموالشان را به سرقت مي برد، هنگام شکار آخرين طعمه خود دستگير شد.
18 ارديبهشت امسال تعدادي از کسبه منطقه سبزه ميدان با فردي حدود 40 ساله مواجه شدند که قصد داشت يکي از کسبه منطقه سبزه ميدان را به بهانه انتقال به مرکز درماني از محل خارج کند. کسبه محل پس از مشاهده اين صحنه به کمک همکار خود رفته و در حالي که اين شخص هنوز بيهوش نشده بود متوجه شدند که فرد غريبه اقدام به دادن خوراکي مسموم به همکارشان کرده است.
کسبه منطقه سبزه ميدان با اطلاع از موضوع مسموميت عمدي بلافاصله اقدام به دستگيري اين شخص کرده و موضوع از طريق مرکز فوريت?هاي پليسي 110 به کلانتري 113 بازار اعلام شد. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري به شيوه بيهوشي» و به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با گذشت دو روز از زمان دستگيري متهم «ابراهيم . ن» و به هوش آمدن شاکي پرونده، او در پايگاه هفتم پليس آگاهي حاضر و به کارآگاهان گفت: بنده در حال خريد و فروش ارز در منطقه سبزه ميدان بودم که فردي حدود 45 ساله با کت و شلوار آراسته به بنده مراجعه و عنوان داشت که خواهرش خواستار فروش مقداري دلار است.
در ادامه، با طرح ادعاي ترس خواهرش از سرقت وجه نقد از من خواهش کرد تا براي انجام معامله به محل سکونت او برويم!!! . در حاليکه در حال صحبت در خصوص ميزان مبلغ معامله بوديم، اين شخص يک عدد شکلات را از جيب خارج و به عنوان تعارف به من داد که بلافاصله پس از خوردن شکلات بي حال شده و روي زمينم افتادم.
در حاليکه هنوز بيهوش نشده بودم، متوجه شدم که اين فرد تلاش دارد تا مرا از محل خارج کند که در همين زمان چند نفر از کسبه محل به نزديکي من آمدند. در همان زمان کوتاه قبل از بيهوشي به آنها عنوان کردم که اين شخص مرا مسموم کرده و پس از آن بيهوش شدم تا اينکه در بيمارستان به هوش آمدم.
متهم که پس از انتقال به پايگاه هفتم آگاهي خود را بي گناه معرفي مي کرد، در اظهارات خود به کارآگاهان مدعي شد: شاکي با حالي نامساعد به من مراجعه !!! و از او در خواست کمک کرد و من تنها قصد داشتم تا پيرمرد (شاکي) را به بيمارستان منتقل کنم.
در ادامه رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان با بررسي سوابق متهم اطلاع پيدا کردند که وي يکي از مجرمين سابقه دار در زمينه سرقت است که اعتياد شديدي نيز به مصرف موادمخدر دارد.همزمان با ادامه تحقيقات در خصوص جرايم ارتکابي از سوي متهم، تعداد ديگري از شکات و مالباختگان که آنها نيز به همين شيوه و شگرد و در محدوده بازار تهران بيهوش و اموال آنها مورد سرقت قرار گرفته بود، در پايگاه هفتم آگاهي حاضر و همگي متهم را مورد شناسايي قرار دادند.
شکات در اظهارات مشابه عنوان داشتند که متهم با استفاده از انواع خوراکي هاي مسموم از قبيل چاي، شکلات و خرما اقدام به بيهوش کردن آنها و سرقت اموال آنها کرده و طي اين مدت نيز در مراکز مختلف درماني بيهوش و تحت مراقبت?هاي پزشکي قرار داشته اند.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، افزود: با توجه به شناسايي تعدادي از شکات و احتمال افزايش جرايم ارتکابي از سوي متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است لذا از تمامي شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا براي طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان پانزده خرداد مراجعه کنند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا