با همت و تلاش مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همچنین فرمانداری شهرستان میبد  برای پیشبرد و رونق صنایع دستی استان کارگاه آموزشی مهراصالت ،مهر ملی،و بسته بندی  ویژه هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در فرمانداری میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد : با همت و تلاش مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همچنین فرمانداری شهرستان میبد  برای پیشبرد و رونق صنایع دستی استان کارگاه آموزشی مهراصالت ،مهر ملی،و بسته بندی در فرمانداری میبد برگزار شد و هنرمندان این صنعت با قواعد و شرایط برای کسب  این عناوین اشنا شدند .

معاونت صنایع دستی اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد با تشکر از همکاری فرماندار میبد د رخصوص برگزاری این کارگاه  به  اهميت و نقش بسته بندي در عرضه هرچه بهتر محصولات صنايع دستي به ويژه در بازارهاي خارجي اشاره كرد و گفت: برپايي كارگاه هاي آموزشي اين چنيني مي تواند در تقويت صنعت بسته بندي بسيار موثر باشد.

محمد رضا دهقان  افزود : از این جمله زیبا میتوان پی به راز ماندگاری صنایع دستی برد در واقع صنایع دستی اصلی ترین سند هویت تاریخی ملت هاست چرا که بخشی از میراث فرهنگی ماست. نسل امروزی ما باید بداند که از چه پشتوانه فنی ، تکنیکی و هنری برخوردار بوده است تا به راحتی خود را در هجمه فرهنگی غربیها نبازد و دل به ارزش های بیهوده آنان نبندد و اسیر پدیده از خود بیگانگی نگردد. بنابراین  اگر بخواهیم در حوزه صنایع دستی حرفی برای گفتن داشته باشیم  باید روی این هنر، صنعت نیز سرمایه گذاری شود.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشرافیت بر اهمیت بسته بندی صنایع دستی، تسهیلاتی برای ترویج و توسعه این صنعت که یکی از صنایع وابسته به صنایع دستی است در نظر دارد.وباید بسته بندی صنایع دستی ما متناسب با سلایق و ایده های روز جهان در این زمینه باشد تا بتوان از ارزش افزوده بالای این محصولات استفاده لازم را به عمل آورد.

شایان ذکراست شهرستان میبد در صنایعی همچون  سرامیک و سفال ، زیلو بافی ، کرباس‌بافی، فرش‌بافی از شهرت خاصی برخوردار می باشد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا