رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از كشف و ضبط بيش از 700 کیلو گرم فراورده خام دامي در میبد خبر داد و گفت:  هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه بوسیله ی فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فراورده های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف می باشد.

 دکتر محسن کریمی در ادامه افزود: نظر به اهمیت نظارت دامپزشکی ، اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی میبد به صورت منظم اقدام به بازرسی از اماکن مرتبط با تولید، توزیع و یا عرضه فراورده های خام دامی نموده و رعایت شرایط بهداشتی را مورد  بررسی قرار می دهد. طی بازدیدهای صورت گرفته از یکی از مراکز توزیع مرغ، کارشناسان دامپزشکی با توجه به عدم رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم در مرکز مذکور اقدام به نمونه بردای از مرغ ها نموده و پس از ارجاع نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد و اثبات بالا بودن بار میکروبی آن اقدام به معدوم سازی محوله مذکور نمودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حداكثر زمان مصرف مرغ تازه در استان يزد 48 ساعت پس از كشتار است كه بر روي لفاف مرغ هاي عرضه شده درج گرديده است و از شهروندان خواست ضمن تهيه مرغ مورد نياز خود از فروشگا ه هاي معتبر، به تاريخ توليد و مهلت انقضاء مصرف توجه داشته باشند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا