یزدفردا:مدیر عامل شرکت خودروسازی چری چین از برنامه‌ریزی جدید این شرکت برای حضور در بازار ایران خبر داد و گفت: نوسان نرخ ارز و موانع تولید برای ما سر درد ایجاد کرده است.

به گزارش دنیای خودرو ، جو بیرن در یک نشست خبری در حاشیه رونمایی از ام‌وی‌ام ایکس۳۳ جدید در پاسخ به سؤال خبرنگار ی که پرسید چه برنامه‌ای برای استفاده از قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات خود دارید، اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای تأمین ارز، نرخ بالای حمل و نقل و هزینه‌های گمرکی واردات خودروهای CBU، می‌توانیم بحث انتقال دانش فنی و افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات را در ایران دنبال کنیم.جو بیرن ادامه داد: در آینده می‌توانیم در مورد تولید موتور و گریبکس CVT از مشارکت قطعه‌سازان ایرانی استفاده کنیم تا این قطعات در ایران تولید شود.

وی در مورد تولید مدل جدید خودروی ام‌‌وی‌ام ایکس ۳۳ در ایران نیز گفت: طی ۸ سال گذشته مدل قبلی ایکس ۳۳ در بازارهای چین و کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گرفت و تا به حال در مجموع ۶۰۰ هزار دستگاه ایکس ۳۳ در دنیا عرضه شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان است، تصریح کرد: نیروی کار زیادی در ایران وجود دارد و با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی این کشور در خاورمیانه می‌توان از امکانات آن برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانیم در کارخانه‌های ایران، خودرو برای صادرات تولید کنیم، اقدام خوبی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت چری در پاسخ به این سؤال فارس که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران چه تفاوتی نسبت به کشورهای دیگر که شما در آن تولید می‌کنید، دارد و آیا با این قیمت تمام شده می‌توانید صادرات خودرو از ایران داشته باشید نیز گفت: این موضوع، یک مسئله پیچیده است، موضوع صادرات تنها به هزینه‌های تولید اختصاص ندارد بلکه حمل ‌و نقل و تعرفه‌های گمرکی نیز بر آن مؤثر هستند.

وی افزود: ممکن است در برخی کشورها مناسباتی وجود داشته باشد که برای صادرات خودرو، حق گمرکی اخذ نکنند، اگر این اتفاق نیفتد ممکن است قیمت رقابتی ایجاد شود.

وی تأکید کرد: اگر چه برای ما صادرات خودرو از ایران یک هدف است، ولی با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر در بازار خودروی ایران، بیشترین تمرکز خود را بر روی کسب و کار گذاشته‌ایم.

جو بیرن تأکید کرد: کسب و کار در ایران خیلی شرایط نرمالی ندارد، قیمت ارز از ۱۲۲۶ تومان به بیش از ۲۵۰۰ تومان رسید و این نرخ در بازار آزاد نیز بیش از ۳ هزار تومان است که سر درد بزرگی را برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: این نوسانات سر درد زیادی را برای ما ایجاد کرده و هزینه‌های ما را افزایش داده است.

به گفته وی، رقابت در بازار چین سخت‌تر از رقابت در بازار ایران است.

جو بیرن افزود: من فرد سیاسی نیستم ولی اخبار بازار خودروی ایران را از چین دنبال می‌کردم.

وی با بیان اینکه بحث مذاکرات ۱+۵ را دنبال می‌کنم، گفت: پیش‌بینی ما بازار یک میلیون دستگاهی خودرو در ایران است که بر این اساس برای حضور در ایران برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مدل‌های مختلفی از خودرو در بازار چین عرضه کردیم و امیدواریم بتوانیم این مدل‌های جدید را در بازار ایران نیز عرضه کنیم.

* قیمت ایکس۳۳ جدید، ۷۲ میلیون تومان

در این نشست خبری، بهرام شریعت مدیر عامل شرکت مدیران خودرو که تولیدکننده محصولات چری در ایران است، با اشاره به رونمایی از ام‌وی‌ام ایکس۳۳ جدید، اظهار داشت: این خودرو با گریبکس اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور پارکینگ و دید عقب عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش فروش ام‌وی‌ام ایکس۳۳ جدید تا ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد، گفت: قیمت این خودرو ۷۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، ولی در اولین پیش‌فروش با قیمت ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت مدیران خودرو تولید خواهد شد، گفت: حدود یک سوم از تولید ما به ام‌وی‌ام ایکس۳۳ اختصاص دارد و نوع اتوماتیک این خودرو کم‌کم جایگزین مدل قبلی آن خواهد شد.

شریعت در مورد ایجاد یک واحد طراحی و تحقیق توسط شرکت مدیران خودرو نیز گفت: انجام چنین کاری نیازمند تیراژ بالای تولید و سرمایه‌گذاری بالا است و در حال حاضر توان چنین کار بزرگی را نداریم.

وی افزود: قصد داریم تا ۲ سال آینده هسته اولیه طراحی خودرو را ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران با کشورهای دیگر چه تفاوتی دارد نیز گفت: وقتی با نرخ متغیر ارز خرید می‌کنیم، نمی‌توانیم بگوییم که قیمت تمام شده ما چقدر است.

مدیر عامل مدیران خودرو ادامه داد: در اواسط سال به یکباره نرخ ارز عوض می‌شود که این مسئله به خرید‌های قبلی ما نیز تسری پیدا می‌کند و گاهی باید بابت تخصیص‌های قبلی ارز به سیستم بانکی مابه‌التفاوت پرداخت کنیم، به همین دلیل مقایسه قیمت تمام شده ما با کشورهای دیگر کار سختی است.

وی در مورد میزان ساخت داخل محصولات مدیران خودرو نیز به فارس گفت: در حال حاضر میزان ساخت داخل محصولات ما بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است و در مورد مدل قبلی ام‌وی‌ام ایکس۳۳، این عدد حدود ۱۸ درصد بود که پیش‌بینی می‌کنیم در مورد مدل جدید این خودرو نیز همین میزان ساخت داخل را داشته باشیم.

شریعت همچنین از برنامه تولید خودروی E5 چری با نام ام وی ام ۵۵۰ در ایران خبر داد و گفت: این خودرو طی ۳ ماهه سوم سال تولید خواهد شد.


 در خبرها آمده بود

E5 چری به بازار ایران می آید

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی چری چین در نظر دارد یکی از جدید ترین محصولات خود با نام E5 را وارد بازار ایران کند.
به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، این خودرو سدان در کلاس C خواهد بود و با گیربکس اتوماتیک CVT در بازار ایران عرضه خواهد شد.
بنا بر این گزارش، شرکت چری چین در ادامه حضور موفق خود در بازار ایران با مشارکت شرکت مدیران خودرو دریافته است، که مشتریان ایرانی گرایش بیشتری به سمت استفاده از خودروهایی با گیربکس اتوماتیک پیدا کرده اند و به همین منظور تصمیم گرفته است تا خودرویی مورد پسند مشتریان ایرانی به بازار عرضه کند.
بر پایه این گزارش، این خودرو یک کلاس بالاتر از MVM530 خواهد بود و با برخورداری از طراحی روز دنیا و همچنین موتور 2000 سی سی با 16 سوپاپ از اقبال بالایی در بازار ایران برخوردار خواهد بود.
همین گزارش می افزاید، این خودرو استاندارد یورو4 را دارا است و هم اکنون با استقبال بسیار بالایی در بازار چین و دیگر کشورها مواجه شده است. تاکنون قیمت مشخصی برای این خودرو اعلام نشده و شرکت چری در نظر دارد کشف قیمت این خودرو را از طریق برپایی کلینیک خودرو با حضور مشتریان به انجام برساند.
این گزارش حاکی است، شرکت چری چین با مشارکت شرکت مدیران خودرو تاکنون توانسته است با عرضه محصولاتی نظیر MVM110، MVM530 و یک خودرو SUV به نام X33 جایگاه مناسبی را در بازار ایران دست و پا کند. در همین حال خودرو MVM315 نیز یکی از محصولات جدید این دو شرکت در بازار ایران به شمار می رود که طی ماههای اخیر با تقاضای بالای بازار روبرو بوده است.
به نظر می رسد با تکمیل تر شدن سبد محصولات شرکت مدیران خودرو روند ساخت داخل برخی از این خودروها با مشارکت قطعه سازان داخلی نیز سرعت بگیرد.

دومين محصول شركت چري چين پس از MVM110 با نام MVM530 قرار است به زودي با شرايط مختلف فروش در ايران عرضه شود.

مسوولان شركت چري با توجه فروش نسبتا مناسب MVM110 در ايران (توسط شركت مديران خودرو) به لطف پايين بودن مصرف بنزين و قيمت آن اكنون اين اميد را دارند كه خودرو MVM530 نيز با توجه به قرارگيري آن در كلاس C كه به نوعي سدان شهري محسوب مي‌شود و تقريبا مورد پسند ايراني‌هاست و همچنين مصرف سوخت تقريبا مناسب آن با استقبال متقاضيان خودرو روبه‌رو شود.


چري همان خودروساز چيني است كه قرار بود سه سال پيش كلنگ كارخانه مشترك آن با ايران‌خودرو در بابل به زمين زده شود تا به نوعي بازار از دست رفته پيكان را هم براي ايران‌خودرو احيا كند كه البته با مخالفت وزير صنايع ومعادن روبه‌رو و قرار شد به جاي آن يك كارخانه ايراني توليد خودرو در آن‌جا راه‌اندازي شود كه تاكنون اين امر محقق نشده است.

مصرف سوخت اين خودرو با موتور 2000 سي.سي در جاده معادل 6.1 ليتر و به صورت تركيبي (جاده و شهر) معادل 8.01 ليتر است. طبق گفته مديران چري، براي كاهش بيشتر مصرف سوخت اين خودرو، قرار است موتور كوچكتر (مثل 1300 سي.سي) نيز روي آن نصب شود تا خريداران ايراني حق انتخاب بيشتري داشته باشند.

قيمت فروش اين خودرو نيز بين 20 تا 22 ميليون تومان برآورد شده است.

 

MVM530 با داشتن گيربکس پنج سرعته و با بهره‌گيري از سيستم کنترل الکترونيکي، پنج دنده به سمت جلو و يک دنده به سمت عقب دارد كه مي‌توان گفت از توان گشتاوري نسبتا بالايي برخوردار است. سيستم کنترل اين خودرو به پردازنده تطبيق‌پذير خودکار با استفاده از منطق فازي مجهز است و توان

خوب کنترل تعويض دنده، فشار گردش روغن و عبور روغن از خنک کننده آن استفاده از خودرو را آسان‌تر کرده و به راننده اين امكان را مي‌دهد که تجربه دلپذيري از رانندگي داشته باشد.

اين خودرو چهار سيلندر در آزمايش تصادف C-NCAP مقام نخست را در ميان خودروهاي توليد شده در چين کسب کرده و از ساختار شاسي و سيستم تعليق تقريبا پيشرفته‌اي بهره‌مند است.

مسوولان چري ادعا مي‌كنند كه اين محصول با بهره گيري از تنظيم دقيق توسط شركت لوتوس ايتاليا كه به طراحي خودروهاي اسپورت در انگلستان شهره است و همچنين بهينه‌سازي NVH (لرزش، صدا و سختي) براي تمام اجزاي خودرو، با عملکرد فوق‌العاده، سبکي اروپايي، کنترل آسان، آسودگي و پايداري را به راننده ارائه مي‌دهد.

اتاق اين خودرو از فضاي باز و گسترده‌اي بهره‌مند است. صندوق عقب خودرو نيز از فضاي نسبتا خوبي برخوردار است؛ به طوري كه درصورت دوگانه‌سوز كردن آن، باز هم فضاي كافي در صندوق عقب وجود خواهد داشت.

سيستم صوتي اين خودرو به دستگاه پخش شش ديسکه، دکمه‌هاي کنترلي تعبيه شده روي فرمان، بلندگوهاي پخش Surround و اينتر فيس MP3 مجهز است.

اين خودرو داراي دو كيسه ايمني هوا (ايربگ) در جلو بوده و به سيستم ترمز ABS و EBD مجهز است؛ ضمن اين‌كه داراي استاندارد آلايندگي يورو3 است.

در ادامه، مشخصات فني و امكانات اين خودرو تازه وارد چري آمده است.

مشخصات فني و ايمني:

حجم موتور: 1971 سي.سي

تعداد سيلندر: 4 سيلندر خطي

مکانيزم سوپاپ‌ها: 16 سوپاپ DOHC

حداکثر قدرت: 139 اسب بخار

حداکثر سرعت: 185 كيلومتر بر ساعت

حجم باک: 52 ليتر

وزن خالص: 1290 كيلوگرم

کيسه هوا: از نوع SRS براي راننده و سرنشين جلو

کمربند ايمني: کمربند ايمني 3 نقطه اي براي سرنشين جلو و کمربند ايمني 3 نقطه اي براي سرنشين عقب (چپ وراست)

سيستم ترمز: ABS + EBD . سيستم ترمز ديسکي براي چرخهاي جلو و سيستم ترمز ديسکي براي چرخ‌هاي عقب.

سيستم ضد سرقت: الکتريکي

داراي چراغ‌هاي مه شکن جلو و عقب و چراغ ترمز سوم

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_56400.jpeg

تجهيزات جانبي:

سنسور دنده عقب، سيستم تهويه هواي اتوماتيک، سان روف برقي، سيستم پخش MP3 با پورت USB داراي چهار بلندگوي استريو، کنترل سيستم صوتي روي غربيلک فرمان، کامپيوتر سفري، تنظيم صندلي راننده در چهار جهت، رينگ

آلومينيومي ، قفل مرکزي با ريموت، آينه‌هاي جانبي برقي و شيشه بالابر برقي براي 4 در

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا