(حبیب دارالعباده)

پدر جان
این تقاطع و پل زیر گذر و روگذری که مدت هاست ساخته نشده است مقصر آن کیست؟
پدر: شاید پیمانکار، کدام پیمانکار، همان پیمانکاری که گفته بود 22 بهمن منفی 120 روز دیگربه بهره برداری می رسد. ولی کارش بموقع انجام نداده است اما دوست ماست، شاید هم کارگران او تنبلی کرده اند.
یا پول او را بموقع نداده اند پسر، کی باید پول می داده است؟ شهرداری، کدام شهرداری همان شهرداری که دوست ماست و هر روز به بهانه های مختلف پول از مردم می گیرد. پسر او که پول می گیرد چرا پول نداده است پس مقصر شهرداری است. پدر شاید هم مردم احتمالاً شهرداری روی پرداخت عوارض و جریمه های مردم حساب کرده ولی مردم به موقع آن را نپرداخته اند تا به پیمانکار دهد.
پسر: من نفهمیدم مردم مقصر هستند یا شهرداری
پدر: احتمالاً هیچکس، سبد کالا؛ کدام سبد کالا همان سبد کالایی که دوست به ما داده است چرا!
 پدر بزرگ: شاید مردم گروهی در فکر گرفتن، گروهی در صف، گروهی در فکر آن چرا برای آنها تخصیص داده نشده گروهی هم گرفته اند در فکر آن که با آن چه بکنند گروهی هم ناراحت از اینکه به آنها تخصیص داده نشده است پس همگی مشغول بوده اند و موفق نشده اند تا عوارض و جرائم خود را بموقع به شهرداری بپردازند با این حال تقصیر مردم چیست؟
پسر: بالاخر مقصرکیست؟ پدر: احتمالاً تورم: کدام تورم همان تورمی که سالهاست دوست ماست و حاضر نیست از ما جدا شود و هر روز پر رنگتر از قبل شده و به ما نزدیکتر می شود پسر: به یقین بگو مقصر کیست:
پدر: پرتقال فروش پیدا کن او را کدام پرتقال فروش همان پرتقال فروشی که دوست ما بود پس پرتقال فروش مقصر  است او کجاست! ؟ پدر: خیلی وقته مردم دنبال او هستند.
پدر بزرگ که از اول شاهد سوال و جواب پسر و نوه اش بود و گاهی خود را در بحث شرکت می داد خوب تأمل کرده به نوه اش می گوید پسرم دنبال او نگرد سالهاست که کسی او را نیافته است پسر مقصر کیست؟
پدر بزرگ احتمالاً برنامه کنترل جمعیت که نسل او را منقرض کرده است شاید هم نسل بی پروایی امروزی که حاضر نیست پرتقال فروشی کند بحث خوب داغ شده در این حال مادر بزرگ به جمع آمده می گوید: چرا بچه ام را اذیت می کنید پسرم مقصر خود تقاطع است که در نقشه قرار بود میدان شود ولی در اجرا دوباره چهارراه در آمد.                                                

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا