رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس با بیان اینکه باید به همه جنبه‌های نیاز جوانان از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و شادی آنها توجه شود،گفت: شادی عاملی است که مسئولان به عنوان یک محرک کمتر به آن توجه کرده‌اند ولی باید جامعه را برای شاد بودن تمرین داد.

"محمدرضا تابش" رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی درگفتگو با برنا اظهار داشت:جمعیت جوان یک ظرفیت مهم و پیش برنده برای نظام سیاسی دنیا است و اگر به هرم نزولی جمعیت خود نگاه کنیم، متوجه از دست دادن این توازن در جامعه و نگرانی مسئولان می‌شویم.

نماینده مردم یزد در خانه ملت افزود: باید تحت هر شرایطی این نیروی محرکه جوان در جامعه را حفظ کنیم. اگر در سیاست‌های جدید تنظیم خانواده تغییراتی اعمال می شود به منظور ازدیاد جمعیت و متعادل نگه داشتن جمعیت کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: جوان نیروی پیش برنده و مرکز صغل جامعه است و همه فعالیت های هر جامعه بردوش این قشر است . لذا در حکومت اسلامی باید نیازها و دغدغه های مختلف این قشر برطرف شود.

تابش خاطر نشان کرد: اگر نیاز و دغدغه‌های جوانان در جامعه اسلامی برطرف شود، آن فرد از نظر روانی به آن جامعه دلبسته می‌شود و این رمز پیروزی است.

وی افزود: امام خمینی(س) در طول 8 سال دفاع مقدس جوانان را به خودباوری رساند و به آنها اعتماد کرد و جوانان نیز 8 سال کشور و جنگ را اداره کردند و پاسخ این اعتماد را دادند.

این نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامیهمچنین به دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: در آن زمان به جوانان میدان دادیم و متقابلا آنها اقدامات شگفت انگیزی انجام دادند.

تابش با بیان اینکه باید به همه جنبه‌های نیاز جواناناز جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و شادی جوانان توجه شود، اظهار داشت: شادی عاملی است که مسئولان به عنوان یک محرک کمتر به آن توجه کرده‌اند ولی باید جامعه را برای شاد بودن تمرین داد.

وی گفت: در همه زمینه ها خلع وجود دارد ولی باید بستری ایجاد کنیم که به همه نیازهای جوانان توجه شود و همچنین جوانان ما برای ادامه تحصیل به خارج از کشور فکر نکنند و برای رفع نیازهای فرهنگی خود رمان های خارجی را راهگشا ندانند.

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس یادآور شد که باید مراقب باشیم تا جوانان ما به جای اینکه انرژی خود را در ورزشگاه ها تخلیه کنند و به شادی های واقعی رویآورند، به کنج خانه‌ها نخزند و در فضای مجازی غرق نشوند و شادی خود را در فضای غیر واقعی جستجو نکنند.

وی یادآور شد: مجلس قانون گذار است ولی اگر دولت در این زمینه خلع‌های قانونی دارد مجلس آماده کمک و وضع قوانین است.

نماینده مردم یزد در خانه ملت با بیان اینکه این فضای عمومی باید توسط مسئولان و گروههای مرجع از جمله فرهنگیان،دانشگاهیان، مراجع و روحانیت درک شوند تاکید کرد: مسئولان باید بدانند اگرجوانان را درک نکنیم و به صورت قانونی نیازهای آنها را برطرف نکنیم، جامعه به ناکجا آباد می رود

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا