دکتر علی اکبر حداد زاده اعلام کرد: برنامه مایه کوبی بروسلوز در جمعیت بره و بزغاله ماده و گوسفند و بز بالغ در استان یزد اجرا می شود.

دکتر علی اکبر حداد زاده اعلام کرد: برنامه مایه کوبی بروسلوز در جمعیت بره و بزغاله ماده و گوسفند و بز بالغ در استان یزد اجرا می شود. این طرح با هدف پیشگیری از شیوع بیماری خطرناک بروسلوز (تب مالت) در جمعیت دام سبک استان و با حداکثر استفاده از نیروهای بخش دولتی و غیر دولتی، برای دام های روستایی و عشایری از اول خرداد ماه سال جاری آغاز گردیده و تا پایان مرداد ماه ادامه می یابد.

مدیر کل دامپزشکی با تاکید بر اولویت واکسیناسیون دام های جوان در اجرای این طرح یادآور شد: بره و بزغاله ماده 3 تا 8 ماهه جمعیت هدف، اولویت این طرح را تشکیل می دهند. به منظور اجرای صحیح طرح، ضمن تامین واکسن مورد نیاز، مایه کوبی دام ها تحت نظارت و با رعایت کامل شرایط زنجیره سرد صورت می گیرد.

       این مقام مسئول در پایان ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت های آموزشی –  ترویجی برای پیشگیری از این بیماری و آگاهی و استقبال هر چه بیشتر دامداران و اجرای بهتر این طرح گفت: با توجه به اینکه در این طرح قرار است پوشش حداکثری در زمینه مایه کوبی تب مالت صورت پذیرد و با عنایت به اینکه برخی از افراد در منازل مسکونی و بدون اطلاع مامورین دامپزشکی دام نگهداری می کنند، درخواست نمود اینگونه افراد نیز جهت واکسیناسیون دام های خود به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و پست های تابعه مراجعه نمایند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا