یزدفردا:«حجت الاسلام و المسلمین اکبر طالبی» بازرس کل استان یزد روز یکشنبه چهارم خردادماه جاری با رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در محل دانشگاه یزد دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر «محمد صالح اولیاء» رییس دانشگاه یزد هدف از برگزاری این دیدار را  آشنایی بیشتر و دقیق تر با حیطه وظایف اداره کل بارزسی استان عنوان کرد و افزود: دانشگاه های استان آماده هرگونه همکاری علمی و تحقیقاتی با اداره کل بازرسی استان هستند و  این تعامل باید بین دانشگاه ها  و حوزه بازرسی استان قوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی در این نشست گفت: سازمان بازرسی کل کشور به اسناد اصل 174 قانون اساسی تاسیس شده است و اساسی ترین وظیفه و ماموریت این سازمان همان اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در کشور است ضمن اینکه انتظار داریم دانشگاه ها و مراکز علمی از نظر پژوهشی و علمی با اداره کل بازرسی استان همکاری کنند.

 

 

وی گفت: کلیه وزارتخانه ها و ادارات دولتی تحت نظارت این سازمان خواهند بود و هیچ استثنایی در این نظارت وجود ندارد به طوری که حتی سازمان ها و موسسات عمومی غیر دولتی زیر چتر بازرسی خواهند بود هرچند سازمان بازرسی از فعالیت های قانونی حمایت می کند و به هیچ وجه دنبال سوژه یابی نیست ولی با جدیت مسأله نظارت را به انجام خواهد رساند، به ویژه بر مدیریت صحیح انفال عمومی بسیار تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه بازرسی علم، فن و هنر است افزود: تمام ناظران و دستگاه های حراستی در استان موظف به همکاری با اداره کل بازرسی استان هستد و هرگونه کوتاهی طبق قانون، مجازات در بر خواهد داشت.

طالبی بر انجام فعالیت های فرهنگی پر رنگ تر در خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و گفت: استان یزد باید دارالعباده بودن خود را حفظ کند و با توجه به شعار سال که حول محور اقتصاد و فرهنگ است مسأله فرهنگ باید بیش از پیش به ویژه در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه برای تولید علم بومی هم باید تلاش شود.

 

 

همچنین در این دیدار، روسای دانشگاه ها به بیان مسائل و بحران های استان همچون مسأله حضور اتباع بیگانه، بهره برداری از معادن و انجام طرح ها و تحقیقات دانشگاهی پرداختند و بازرس کل استان یزد هم بر نظارت دقیق بر این موارد تاکید کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا