هفتادو هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورا، سید حسینی معاونت عمرانی استانداری ، خادمی مدیرکل امور شهری استانداری و شهردار برگزار و مسائل امور شهري مورد بررسی قرار گرفت.

دراین جلسه مرتضی شایق رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برخي مسائل شهري شامل ترافيك ، بافت تاريخي ، اتوبوسراني و... اظهاراميدواري كرد: با تصميم گيري درست مسائل شهري مطرح شده را تا پايان سال 93 عملياتي شود.

وي با بيان مسائل ترافيكي شهر تصريح كرد: در طرح تفصيلي شبكه ها به خوبي كار شده است و انشاءالله با همت شهرداري شاهد تسريع در ترافيك شهر باشيم.

مرتضي شايق با تاكيد بر اجراي BRT در شهر گفت: از اكنون بايد به فكر اجراي آن باشيم . چند سالي است 30درصد بودجه اتوبوسراني پرداخت نشده اميدواريم با پرداخت آن بتوانيم در سالجاري يكي از مسيرهاي BRT را شروع كنيم و مردم را از ترافيك شهري نجات بدهيم.

وي كاركرداتوبوس هاي درون شهري يزد را بيش از 11 سال عنوان نمود و گفت: با توجه به اينكه بودجه اتوبوسراني افزايش يافته است ولي كارآمد آن 20 درصد پايين تر از سال گذشته است كه اين نشان ميدهد استفاده مردم از اين وسايل كاهش يافته است.

رئيس شوراي اسلامي شهر يزد با تاكيد بر بافت قديم خاطرنشان ساخت: اين بافت ارزشمند در شأن اين بافت نيست و بايد بيشتر به آن توجه شود و با توجه به اهميت اين مسئله ، شورا رديف اعتباري خوبي در بودجه سال 93شهرداري به آن اختصاص و تصويب نموده است.

سپس ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار يزد مسائل و مشكلات امور شهري شامل كوره ها ، ادغام حميديا و يزد ، كارخانه كمپوست، بافت تاريخي ، ترافيك و غيره را بيان كردند.

در ادامه مهندس سيدحسيني معاونت عمراني استانداري حلقه واسط مردم و دولت را شهرداريها عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: ما سعي كرديم شهرداري را حمايت كنيم بنابراين 10 درصد اعتبارات به شهرداري و مابقي به انتقال آب اختصاص يافته است.

وي با اشاره به احياي شوراي بافت قديم تصريح كرد: در بافت تاريخي بايد تهديدها تبديل به فرصت شود و همچنين تجربيات دنيا بايد در بافت عملياتي شود.

مهندس سيدحسيني بابيان آلودكي هوا و كوره ها خبرداد: اين مسئله درحال پيگيري و تاكنون 300 كوره نامناسب وغيراستاندارد تعطيل شده است.

وي رفتار اعضاي شورا را بسيار تاثيرپذير دانست و قانونمندي آنان را بسيار مهم ذكر كرد.

معاونت عمراني استانداري در پايان به شورا و شهرداري تدوين برنامه مدوني با زمان بندي چندساله براي تسهيل در امور شهر و همچنين اجراي طرح استفاده از پساب آپارتمانها در مصارف غيرشرب آنها را پيشنهادنمود.

مديركل امورشهري استانداري در اين جلسه از استفاده وسيله نقليه ون در سطح شهر يزد به زودي خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا