به گزارش ماهنامه گزارش ، چند روزی است مردم بافق به دلیل دخالت سازمان خصوصی سازی در انتقال و فروش سنگ آهن این شهر به شرکت های فولاد خوزستان و اصفهان، تحصن کرده اند و در انتظار حمایت استاندار و نمایندگان مجلس هستند.

متحصنین بافقی با اعتقاد به نظام اسلامی و برای پیشگیری از هرگونه بهره برداری رسانه های بیگانه سعی دارند مشکلاتشان در استان حل شوند و تحصن آنها صرفا برای دفاع از حقوق حقه خود و حفظ معادن سنگ آهن برای استفاده در فولاد و گندله سازی بافق و استان یزد است که البته چند سالیست به دلایل واهی راه اندازی نشده است تا فولادهای اصفهان و خوزستان خوراک داشته باشد.

استاندار یزد این قول را داده بود که: اجازه نخواهد داد سنگ آهن بافق که جزو انفال تلقی می شود و باید خوراک کارخانه های منطقه گردد، فروخته شود و به دیگر استانها انتقال یابد. وی با این حال، هنوز در جمع مردم یزد حاضر نشده و اقدامات اجرایی وی صورت نگرفته است. در حالی که ضرورت دارد هرچه سریعتر مزایده فروش سنگ آهن بافق به سایر استانها لغو نماید.

رییس شورای شهر بافق معتقد است دست هایی در کار است تا نگذارد اشتغال پایدار در بافق و استان یزد توسعه بیابد و به همین جهت سالهاست به لطایف الحیل از راه اندازی فولاد و گندله سازی بافق به نفع فولاد خوزستان و اصفهان جلوگیری شده است تا سنگ آهن بافق به صورت خام به استانهای دیگر حمل شود.

تشکری رییس شورای اسلامی شهر بافق با تاکید بر اینکه نباید تحصن و تجمع مردم بافق، امنیتی قلمداد شود افزود: وزیر صنعت معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهور با فروش سنگ آهن یزد مخالفت کرده و حتی مهندس جهانگیری طی نامه ای رسما درخواست کرده شرایط و خواسته های مردم بافق در این موضوع لحاظ شود؛ با این حال سازمان های خصوصی سازی به صورت خودسرانه حقوق مردم مظلوم بافق را زیر پا نهاده و در عین نیاز شدید صنایع فولاد و گندله سازی بافق و استان یزد به سنگ آهن، آنرا به استانهای دیگر فرستاده است.

به نظر می رسد دخالت هرچه سریعتر دولت، استاندار یزد و نمایندگان استان در مجلس برای جلوگیری از فروش سنگ آهن بافق آرامش را به منطقه برگرداند.

 
 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا