در نشستی با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ، فرماندار اشکذرورئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان،در ارتباط با نیازسنجی آموزشی در روستاهای این شهرستان بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در این نشست نیاز سنجی و ارائه آموزش های مهارتی در روستاها را موجب محرومیت زدایی در آنها دانست و گفت : در طرح نیاز سنجی اولویت با روستاهایی است که حداقل 20 خانوار داشته باشند .

وی بر همکاری و مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی برای اجرای با کیفیت این طرح تأکید کرد و افزود : بسیاری از مشاغل در روستاها در حال انزوا است و با توجه به رویکرد اشتغال پایدار و بازارمحوری مشاغل ، ظرفیت بسیارخوبی درروستاها ودرمشاغل دامپروری و کشاورزی وجود دارد .

کارگر با بیان اینکه در سال 92 در بخش مشاغل خانگی وام های خوبی پرداخت شده ابراز کرد : در بحث راه اندازی مشاغل خانگی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تسهیلات برای بانوان متقاضی کسب و کار خانگی برای سال جاری نیز پیش بینی شده است .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشکذر نیز با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در بخش آموزش اظهار کرد : بسیاری از دوره هایی که مرکز توان برگزاری آن را دارد به دلیل مشکل پرتال سازمان امکان برگزاری ندارد و باید به سه ماهه بعد موکول شود که این از معضلات اساسی در بخش آموزش است .

فصاحت از برگزاری 40 دوره در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت : بنا به برنامه ریزی های اخیر دوره های جدید از قبیل چاپ روی پارچه ، پرورش ماهی آکواریوم ، پرورش مرغ و چاپ روی لیوان نیز در روستاها برگزار می شود .

وی از جمله مشکلات این مرکز را کمبود بودجه برای تکمیل پروژه عمرانی مرکز ، اشکال در پرتال سازمان برای درج دوره ها و دشوار بودن ایاب و ذهاب مربیان ذکر کرد .

در پایان فرماندار اشکذر با تأکید بر استفاده از پتانسیل های فنی و حرفه ای نسبت به تقبل هزینه ایاب و ذهاب مربیان قول مساعد داد .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا