مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : یک هزار و 832 قالیباف و صنعتگر یزدی در شال گذشته موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله کارگر گفت : در سال گذشته 2 هزار و 550 نفر در آزمون های کتبی و عملی سنجش مهارت در رشته های قالیبافی و صنایع دستی شرکت داشته اند .

وی در ادامه ابراز کرد : از تعداد افراد شرکت کننده در آزمون یکهزار و 892 نفر در آزمون های کتبی قبول و یک هزار و 832 مهارت اموخته قبول شده نهایی و برای آنها گواهینامه مهارت صادر شد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آزمون های سنجش مهارت برای قالیبافان و صنعتگران یزدی در سال 92 را هشت آزمون عنوان کرد .

کارگر یادآور شد : آزمون سنجش مهارت قاليبافان و هنرمندان صنايع دستي در راستاي تفاهم نامه همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي با مركز ملي فرش ايران و سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در جهت ارتقاء سطح كيفي مهارت شاغلين اين حرف برگزار مي شود .

وی سنجش میزان مهارت  بر اساس توانمندی های مشخص شده در هراستاندارد و صدور گواهینامه مهارتی برای افراد توانمند را موجب افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده از سوی نیروی کار دانست .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا