مام جمعه موقت یزد:
راه برون رفت از مشکلات فرهنگی قرآن است

امام جمعه موقت یزد، راه برون رفت از مشکلات فرهنگی را قرآن دانست و گفت: به کارگیری دستورات قرآن و احیای امر به معروف و نهی از منکر، راهکار اصلی و اساسی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی است.

 حجت‌الاسلام سید جواد ‌آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید محمدباقر شیرازی اظهار داشت: ایشان از علما و مراجع گرانقدر مشهد بود که در طول عمر با برکت خویش، تلاش‌های بسیاری برای اسلام و مسلمین انجام داد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم بزرگوار تاکید کرد: از دست دادن علمای بزرگ، خسارتی است که هرگز جبران نخواهد شد.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته ارتباطات، از تلاش‌هایی که در این حوزه از سوی دستگاه‌های مختلف به ویژه مخابرات انجام می‌شود، قدردانی کرد.

وی نقش ارتباطات را در دنیای امروز بسیار گسترده خواند و افزود: امروز شرایط به نحوی است که اگر وسایل ارتباطی موجود نباشد، زندگی انسان دچار اختلال می‌شود.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به اول خردادماه، سالروز آغاز محاصره اقتصادی آمریکا در سال 59 علیه ایران اظهار داشت: ‌آمریکا و هم‌پیمانان او در این مدت دست به تحریم‌های مختلفی علیه ایران زدند و سعی داشتند اقتصاد ایران را فلج کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد تاثیر این تحریم‌ها خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها و فشارها به نفع مردم و کشور تمام می‌شود، هرچند که مشکلاتی را نیز دارد اما تحمل سختی، همواره خیر و برکت به دنبال دارد و در مورد تحریم‌ها نیز همین اتفاق افتاده است.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اصولا داشتن دشمن و رقیب به نفع انسان تمام می‌شود، زیرا انسان را به تحرک و خلاقیت وا می‌دارد، همچنان که خداوند نیز در قرآن فرموده است ما برای هر پیامبری دشمنی قرار دادیم از انس و جن.

وی بیان کرد: وجود دشمن است که به انسان تمرکز حواس می‌دهد و ترقی دنیوی و اخروی را برای او رقم می‌زند.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز دشمنان بسیاری داشته است،‌ یادآور شد: دشمنان جنگ‌ نظامی، نرم و تحریم‌های بسیاری علیه ایران اجرا کردند، اما هنوز به نتایج دلخواه خود نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن حمله نظامی را آغاز کرد و ملت ایران با دست خالی در مقابل او ایستاد و در نهایت نیز به نفع ملت ایران به پایان رسید و زمانی که نتیجه نگرفت، تحریم‌های اقتصادی آغاز شد که با رهبری و هدایت‌های ایشان، این برهه را نیز پشت سر گذاشته و می‌گذاریم.

امام جمعه موقت یزد اظهار داشت: در زمینه نظامی نیز به جایی رسیده‌ایم که دشمن جرأت ندارد به ایران نگاه چپ کند، کما اینکه اگر دشمن احتمال می‌داد که در جنگ نظامی بر ما غلبه می‌کند، حتما تاکنون دست به آغاز جنگ زده بود.

وی عنوان کرد: دشمن از همه این راه‌ها نا امید شده و اکنون از طریق اخلاقی وارد شده و از طریق برخی کافی‌شاپ‌ها، کنسرت‌ها و .... در شهر می‌خواهند مظاهر فساد را همگانی و علنی کنند.

آیت‌اللهی تاکید کرد: خوشبختانه در مقابل جوانانی که گول بازی دشمن را خورده‌اند، جوانان فکور و با اعتقاد بسیاری هستند، همچنان که 85 درصد شرکت‌کنندگان در اعتکاف امسال جوانان بودند.

وی، جوانان را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و بیان داشت: باید به بهترین نحو از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه موقت یزد راه برون رفت از مشکلات فرهنگی را قرآن دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز وظیفه‌ای است که می‌تواند در احیای فرهنگ دینی تاثیرگذار باشد.

آیت‌اللهی در مورد برخی شلوغی‌هایی که چندی پیش در یزد به دلیل برگزاری کنسرت ایجاد شد، گفت: نهی از منکر باید در جامعه فراگیر باشد و مسئولیت مسئولان نیز جلوگیری از گناه است و اگر جوانان پرشور و خداشناس خودشان خواستند از منکر جلوگیری کنند، کسی نباید گلایه کند.

وی تصریح کرد: البته هیچکس موافق هرج و مرج و بی‌قانونی در جامعه نیست، اما دستور قرآن و رهبری نیز هست که در جامعه نباید فساد و بی‌قانونی باشد./فارس

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا