نشست هم اندیشی دبیران کانونهای دانشجویی، آزاد، روستایی و طلاب جوانان هلال احمر استان یزد با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر عامل موسسه فرهنگی خیریه جوادالائمه (ع) و  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به میزبانی کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه امام جواد (ع) برگزار شد.

نشست هم اندیشی دبیران کانونهای دانشجویی، آزاد، روستایی و طلاب جوانان هلال احمر استان یزد با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر عامل موسسه فرهنگی خیریه جوادالائمه (ع) و  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به میزبانی کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه امام جواد (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام اخوان سیگاری : ارتقاء سطح علمی و دینی اعضای جوانان هلال احمر رمز موفقیت آنان خواهد بود

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اخوان سیگاری ضمن تبریک اعیاد ماه رجب در سخنانش گفت: انس با قرآن، عبادت و نماز از جمله مواردی هست که می تواند از یک جوان هلال احمری الگویی برای دیگر جوانان درست کند. مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در ادامه چهره هلال احمر در سطح کشور چهره محبوب و خدمتگزاری عنوان کردکه در نقاط و مسئولیتها و نقش های  مختلف خدمت می کنند. اخوان سیگاری هم چنین اعلام کرد کانونهای مختلف هلال احمر هر چه سطح دینی و سطح علمی بالاتری داشته باشد  کارایی و ارزش بیشتر خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار: تنوع وظایف و مسئولیت ها سبب جذابیت جمعیت هلال احمر برای جوانان شده است

دکتر طالبی در ابتدای سخنان خود خطاب به دبیران کانونهای دانشجویی، جوانان؛ طلاب و روستایی هلال احمر استات یزد گفت: نهاد هلال احمر از چند جهت حائز اهمیت و ویژگیهای ممتاز و منحصر به فردی است. هلال احمر گسترده ترین نهاد مردمی ست که برپایه مشارکت عمومی و داوطلبانه مردم بنا شده و فعالیت می کند که خیلی ارزشمند است نهاد مردمی و داوطلبی متکی بر مشارکت داوطلبانه مردم بنا شود.

نکته دوم تنوع وظایف و مسولیتهایی است که در هلال احمر وجود دارد  و همین تنوع جذابیت در این نهاد را بالا برده  و نکته بعدی ظرفیت بالای این نهاد در گستره بین المللی  هست  که به جهت ارتباط سازمانی با نهاد صلیب سرخ و دیگر نهادهای بین المللی به وجود آمده و همین ارتباط و مشارکت در فعالیتهای سطح بین المللی به قویتر شدن این نهاد در سطح کشور کمک کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، تنوع فعالیتها را سبب جذابیت هلال احمر برای جذب جوانان و دانشجویان در فعالیتهای مرتبط با خود دانست و افزود یکی از مواردی که امروز در نظام مورد تاکید است بالاتر رفتن مشارکت اجتماعی مردم است که هلال احمر ، از نهادهای فعال در این امر به حساب می آید.

 

 

مهندس سفید: تقویت تشکل های مردمی غیردولتی ، تقویت جامعه مدنی را به دنبال می آورد

مدیرعامل موسسه خیر فرهنگی جوادالائمه (ع) در ابتدا با بیان اینکه عضو افتخاری جمعیت هلال احمر بوده و هست اعلام کرد : تشکل های مردمی غیردولتی  همچون هلال احمر نقش مهمی در پرورش شخصیت دانش آموزان و جوانان داشته و دارد. در جوامع مدنی نقش مردم در تصمیم گیری ها روشن تر و بیشتر است  و اگر در جامعه تشکل های مردمی و غیردولتی بیشتر شد و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی توسط این  گروهها صورت گرفت جامعه مترقی تری خواهیم داشت.

مهندس سفید هم چنین افزود: بسته به نقشی که هر فرد در جامعه ایفا  میکند و نگاهی که به جامعه دارد می تواند در تشکل های مردمی مختلفی فعالیت کند و  اگر جامعه  به سمتی برود که خود مردم تشکل ساز باشند و این تشکل ها تصمیم گیر و تصمیم ساز بشوند می توان حس کرد بنیان های جامعه قویتر می شود.

مدیر عامل هلال احمر استان یزد: هلال احمر بدون اعضایش معنا ندارد

دکتر حمید پارساییان در ادامه این جلسه اعلام کرد هلال احمر بدون اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران بدون معنی میباشد . هلال احمر نهادی خیریه و غیردولتی است که از مردم تشکیل شده و برای مردم فعالیت می کند.  به عنوان مثال طرح فرشتگان رحمت از جمله طرحهاییست که خود مردم بسیار فعالانه در کمک به نیازمندان انجام داده اند. مدیر عامل هلال احمر استان یزد ضمن تشکر از مدعوین، اعلام کرد حوزه جوانان هلال احمر در قالب شش کانون دانشجویی؛ جوانان؛ روستایی؛ طلاب ، دانش آموزی و غنچه ها در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، امدادی؛ بشردوستانه و .... را صورت می دهد .

افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه امام جواد (ع) و پرسش و پاسخ

این جلسه که با افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه امام جواد (ع) همراه با جلسه پرسش و پاسخ بین -دبیران 80 کانون های دانشجویی، روستایی ، جوانان و طلاب و هم چنین مسئولان هلال احمر پایان یافت.    










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا