استاندارهرمزگان گفت: ساخت و آبادانی شهرستان جاسک، نشان دادن چهره‌ی ملی در کارنامه‌ی دولت «تدبیر وامید» با مشارکت و همدلی مردم به‌ویژه بخش خصوصی امکانپذیر است.

 «جاسم جادری» در آئین معرفی فرماندار جدید شهرستان جاسک افزود: امروز شهرستان جاسک، کانون توجه‌ی مسئولان نظام است و هفته‌ی پیش دولت جاسک را بعنوان منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی تصویب کرد و از این پس کار بسیار دشوار می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی گفت: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی فرصت مناسب برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری کلان در این منطقه را می‌دهد.

جادری یادآور شد: تا پایان فروردین‌ماه 65 میلیارد دلار موجودی صندوق توسعه ملی بوده که 24 میلیارد دلار اعتبار آن هنوز توزیع نشده است از این‌رو از این فرصت باقی‌مانده از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود طرح‌های خود را به استانداری ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان‌شرقی تاکنون با جذب 3720 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه‌ی ملی برای طرح‌های بخش خصوصی رتبه‌ی نخست را در این خصوص به خود اختصاص داده در حالی که استان هرمزگان با جذب تنها 90 میلیارد ریال در رتبه‌ی آخر قرار دارد.

براساس این گزارش، دکتر «حسن روحانی» اسفندماه 92 در نخستین سفر استانی خود به هرمزگان، شهرستان جاسک را بعنوان منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی اعلام کرد و هفته پیش این موضوع به تصویب هیئت دولت رسید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا