به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای یزد و به نقل از سرو ابرکوه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با حضور مدیر کل صدا و سیمای یزد و جمعی از مسئولین و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه  برگزار شد

مدیر کل صدا و سیمای یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: بسیاری از میراث ارزشمند ابرکوه جنبه شفاهی دارد که این گنجینه باید مکتوب شود.

در این جلسه آسایش مدیر کل صدا و سیمای یزد اظهار داشت: تصور عموم بر این است که میراث فرهنگی فقط خشت و آجر و بنا است که ما وظیفه حفظ و نگهداری از آنها را بر عهده داریم ولی این چنین نیست.

آسایش با بیا اینکه فرهنگ ابرکوه بیشتر جنبه شفاهی دارد تا کتبی؛ گفت: در این شهرستان آثار کتبی در خور توجهی وجود ندارد و آنچه باقی مانده است فقط شفاهی است.

آسایش تصریح کرد: عده ای از افراد هستند که بسیاری از میراث ارزشمند و فرهنگی ابرکوه همچون: آداب و رسوم، سنت ها، گویش ها، بازی های محلی، اصطلاحات قدیمی و … را به صورت شفاهی بازگو می کنند.

وی در پایان گفت: ولی اگر این میراث گرانبها به صورت کتبی در تاریخ ثبت نشود، بر اثر مرور زمان و کهنسالی این گنجینه کمرنگ شده و فراموش می شود.

در این جلسه ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد به علت پوشش مناسب خبری و به تصویر کشیدن مراسم های دینی و مذهبی  از این مرکز تقدیر و تشکر شد.

این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار ابرکوه، سرپرست اداره ارشاد یزد، سید محمد حسینی معاون سیما، حمید رضا جعفری معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز یزد و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل دفتر امام جمعه ابرکوه برگزار شد

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا