چهارمین دوره مسابقه ملی نانوفنآوری با شرکت 32 نفر داوطلب روز جمعه 19 اردیبهشت ماه در ساختمان علوم پایه دانشگاه یزد برگزارشد.

نانوفناوری از فناوری های نوینی است که در سطح پژوهش های بنیادی و کاربردی در جهان در حال توسعه و پیشرفت است. در ایران نیز فعالیت های خوبی در این زمینه انجام گرفته است و پژوهشگران زیادی در این حوزه در حال پژوهش و ارائه نوآوری هستند. یکی از این فعالیت ها برگزاری مسابقات ملی نانوفناوری در سطح کشور است که با هدف آشنایی با مباحث نانو و ایجاد تکاپو میان دانشجویان و پژوهشگران در این زمینه از طرف ستاد توسعه نانوفناوری برگزار می شود.

این دوره چهارمین دوره برگزاری مسابقه نانوفناوری که در 34 حوزه آزمون و در سطح 23 استان کشور برگزار می شود و نخستین دوره برگزاری آن در استان یزد است که با همکاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه یزد برگزار شد.

مدیر گروه آموزش های آزاد و مجری برگزاری مسابقه در استان یزد با بیان اینکه این مسابقه در استان در دانشگاه یزد با استقبال دانشجویان و پژوهشگران دیگر مراکز علمی و پژوهشی استان همراه شد عنوان کرد: البته نباید چنین تصور شود که دیگر مراکز علمی و پژوهشی استان یزد در زمینه نانوفناوری از دانشگاه یزد پیش هستند، بلکه از آنجا که بیشتر رشته های مرتبط با نانوفناوری در دانشگاه یزد وجود دارد این دانشگاه نیز می تواند جایگاه بهتری در زمینه این فناوری داشته باشد.

همچنین وی با توجه به چشم انداز قرار گرفتن دانشگاه یزد در میان ده دانشگاه برتر کشور افزود: کمیت و کیفیت شرکت در چنین مسابقاتی نشانه پویایی و نشاط پژوهشی و فناوری در هر موسسه علمی به ویژه در تحصیلات تکمیلی است. از دانشگاه یزد که خواهان بدست آوردن جایگاه مناسب تری در کشور است، انتظار می رود در چنین مسابقات و محافل علمی شرکت گسترده و فعال تری داشته باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا