اينديپندنت: لات‌هاي معتاد تلويزيون ايران، سينه‌چاك پيدا كرده‌اند!                                                                                        

.

انيميشن‌هاي تلويزيوني نيروي انتظامي كه پس از استقبال مردم ايران و تأثير قابل توجه در فرهنگ‌سازي، مورد توجه همسايه‌هاي عراقي قرار گرفته بود، اين بار سر از يك روزنامه انگليسي درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، روزنامه «اينديپندنت» از ويدئو كليپ‌هاي آموزشي نيروي انتظامي كه از تلويزيون ايران پخش مي‌شود، گزارشي تهيه كرده و به توصيف قسمت‌ها و داستان‌هاي مختلف اين ويژه‌برنامه‌ها پرداخته و در مورد ماجرا‌ها و شخصيت‌هاي آن، توضيحاتي داده است.

اين روزنامه از استقبال مردم و قشر جوان از اين ويدئوكليپ صحبت كرده و توضيح داده كه مردم چگونه از اين برنامه‌ها خوششان آمده است و حتي عكس شخصيت‌هاي آن، روي تي‌شرت‌ها چاپ شده است و عروسك‌هاي آنان در بازار‌هاي تهران به فروش مي‌رسد.

«اينديپندنت» با خالق اين اثر هنري مصاحبه كرده است. وي گفته، اين مجموعه در عراق و برخي كشور‌هاي عربي مثل دبي نيز ترجمه شده و به فروش رسيده است.

آقاي عظيمي، خالق اثر، مي‌گويد كه پليس از او خواسته بود كه شخصيت‌هاي واقعي و بددهان را نشان دهد و اين‌كه وي تلاش كرده است كه پليس را قانع كند كه از موسيقي پاپ تصنعي استفاده كند.

اين انيميشن در آغاز به موضوعات پليسي مي‌پرداخت، اما بعدا موضوعاتي مثل مصرف قرص‌هاي اكس و مواد مخدر نيز به آن اضافه شد. امروزه اين قرص‌ها در ميان جوانان ايران رواج يافته است.

«لات‌هاي معتاد تلويزيوني در ايران طرفداران و عاشقان سينه‌چاك پيدا كرده‌اند»؛ اين عنوان مقاله «اينديپندنت» است.
در اين مقاله آمده است: اين مجموعه انيميشني كامپيوتري، تبديل به نوعي آگهي شده ‌است كه تصوير نيروهاي پليس ايران را احيا كرده و باعث نزديكي پليس به طيف وسيعي از جوانان شده است. اين آگهي‌هاي تلويزيوني، چهار سال پيش با موضوع تخلفات رانندگي شروع شد، اما با دنبال كردن موضوع، مواد مخدر و صداي موسيقي بلند و مراقبت‌هاي همسايه‌ها از هم نيز به آن اضافه شد و دوستداران بسياري پيدا كرده است.

اين برنامه، با محتوايي طنز درباره پسران جواني كه به دنبال قرص‌هاي اكس هستند و آن را تجربه كرده‌اند و همچنين دزدان دون‌پايه كه در كمين خانه‌ها هستند، بينندگان بيشتري را جذب خود كرده است. يك جفت جوان لوده با خط ريش‌هاي طبق مد كوتاه شده و خياباني حرف زدنشان، كه همراه با يك موسيقي رقصي پر سروصدا با يك پژو نقره‌اي رانندگي مي‌كنند، انتخاب خوبي براي جوان‌هاي سطح متوسط تهراني است.


در اين انيميشن، در يك ميهماني يا پارتي، جواني بعد از خوردن اكس، با برانكارد برده مي‌شود. دوست او به او مي‌گويد «به مادرت چه بگويم؟».

«اينديپندنت» مي‌افزايد: مصرف قرص اكس در ايران زياد شده است و مردم در طول انتخابات، خواهان رسيدگي بيشتر دولت جديد به امر اعتياد جوانان بودند.

در پايان هر قسمت، يك پليس خوش‌قيافه رو به دوربين مي‌كند و صبحت‌هاي نيروبخش و تأثيرگذار بيان مي‌كند. تصوير مرتب و خوش تركيب او در راستاي آن چيز‌هايي است كه مورد تشويق و تأكيد رئيس سابق پليس، محمدباقر قاليباف بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا