جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد که شاکری شمسی  فرماندار ، عظیمی زاده شهر دار و جمعی از مسئولان وی را همراهی می کردند در جمع مردم محله اکبر آباد یزد حضور یافت. 

اعظم السادات میرجلیلی === خبرنگار یزد فردا == نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  گفت: : حضور مردم در صحنه‌های مختلف  باعث بیمه شدن انقلاب است و اگر حضور مردم در صحنه ها نبود ،اکنون انقلابی هم نبود‌ و امروز هرچه داریم به برکت حضور و ایثار مردم در صحنه‌های مختلف است.

محمدصالح جوکار در نشست جمعی از مدیران نهادهای دولتی استان با مردم محله اکبرآباد یزد که در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) این محله برگزار شد، افزود:  حضور مردم در صحنه‌های مختلف مایه استحکام و قدرت برای نظام است و انقلاب اسلامی ایران در سایه  ایثار و از خودگذشتگی شهیدان در جهان عزتمند است .

وی ادامه داد: اگر تهدیدات بر علیه کشور عملیاتی نمی‌شود به واسطه ایثارگری مردم است و  دشمنان ترس از توانمندی‌های هسته‌ای و سایر امکانات و توانائی‌های ایران اسلامی ندارند بلکه ترس آنها  به دلیل ایثار شهدا و از خود گذشتگی و حضور مردم در صحنه ها است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  گفت:  نظام جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده  که با هیچ کشوری  سر جنگ ندارد و ما خواهان رابطه همراه با صلح و دوستی با سایر کشورها هستیم اما آنها تهدید می‌کنند‌، صدام را تحریک کردند  که عاقبت دیدید خداوند چگونه از او  انتقام گرفت و وی با چه وضعی اعدام شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد،افزود: عنایت خداوند همیشه بر سر این انقلاب وجود داشته و دارد و  خداوند اکنون نیز عنایت خود را به گونه ای دیگر متوجه این نظام اسلامی کرده است  چرا که بین  کشورهای 1+5 که با ایران مذاکره  می‌کنند اختلاف انداخته تا فرصتی برای ایران فراهم شود.

جوکار اظهار داشت:  آمریکائی‌ها میلیارد ها  دلار در اکراین هزینه می‌کنند اما اکراین برای آنها باتلاقی شده و این موضوع فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است تا میوه خود را برداشت کند، این موارد همه عنایت خداست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به  اینکه منزل پدری شهید محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد درواقعه طبس در این محله  قرار دارد،  گفت: این محله یادآور شهدای گرانقدری چون منتظر قائم است که در حمله نیروهای امریکائی به طبس به شهادت رسید.

وی ادامه داد: باید منزل پدری شهید منتظر قائم ثبت ملی و تبدیل به موزه دفاع مقدس شود، درست است که مسجد شکر در طبس ساخته شده ولی خانه پدری شهید منتظر قائم باید احیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه مکرر مردم در مورد حضور اتباع خارجی در محلات یزد ، گفت: افاغنه در سطح شهر یزد پخش هستند و با خود مسائل و آسیب‌هائی را به همراه دارند و بنا به آمارهای رسمی افزون بر 30 هزار فرصت شغلی در استان یزد توسط افاغنه اشغال شده  و این درحالی است که در یزد مشکل اشتغال جوانان و بیکاری وجود دارد و آمار غیر رسمی را نیز در دسترس نداریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، افزود: البته متاسفانه برخی از مردم خانه‌های خود را به افاغنه کرایه می‌دهند  و باید معتمدین محلی با مردم و اهالی محل صحبت کنند تا چنین اقداماتی در سطح یک محله صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: روزانه تعداد زیادی از افاغنه  غیر مجاز در سطح شهرها جمع‌آوری و به مرز افغاستان منتقل می‌شوند اما دوباره جای آنها را تعداد دیگری افاغنه می‌گیرند که باید تمهیدات مناسب در این زمینه در سطح کلان کشوراندیشیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با گلایه از اینکه برخی ارگانها جهت صدور مجوز مراکز پزشکی محدودیت محلات را در نظر نمی گیرند ، گفت: در محله ای که پارگینگ ندارد و کوچه ها نیز مناسب نیست چرا باید مجوز مراکز بیمارستانی صادر شود و اکنون نیز هتل هایی احداث می شود که برخی از آنها بصورت مسافر پذیرو مسافر خانه  فعالیت دارد و برای مردم دیگر نقاط کشورکه به استان یزد سفر می کنند  نیزمشکلاتی ایجاد کرده است.    

فرماندار یزد  نیز در این نشست با اشاره به گلایه مردم در مورد وجود مراکز درمانی متعدد در محلات یزد  که باعث بروز مشکلات برای ساکنین این محلات شده ،گفت: خدمات پزشکی فراوانی در یزد  به هموطنان غیربومی نیز  ارائه می شود و پیگیر هستیم مراکز پزشکی که به این افراد خدمات ارائه می‌کنند به جاده یزد تفت انتقال داده ‌شود.

محمود شاکری شمسی ، افزود: امنیت از موضوعات بسیار مهم در جامعه است و کشور ایران  به برکت خون شهدا از امنیت بالائی برخوردار است.

وی درپاسخ به گلایه مردم اکبرآباد از حضور گسترده اتباع خارجی در این محله و ناامنی در جامعه ،گفت: حضور اتباع و بویژه افاغنه در دستور کار جدی شورای تامین قرار دارد و در رابطه نحوه برخورد با آنان چند گزینه مطرح شده  و نحوه مواجهه با اتباع بیگانه یک موضوع کشوری است و باید تصمیمات کلانی در سطح کشور گرفته شود.

 شاکری شمسی  ادامه داد: مردم  نیز باید در رابطه با کاهش ناامنی ناشی از حضور اتباع بیگانه گام‌های عملی بردارند چرا که برخی از مردم برای اینکه درآمد جزئی 50 تا 100 هزارتومان داشته باشند خانه‌های خود را به اتباع بیگانه کرایه می‌دهند و  حضور آنها را در سطح شهر گسترده‌تر می‌کنند.

 فرماندار یزد در پاسخ به گلایه مردم در رابطه با برخورد نامناسب راهنمائی و رانندگی یزد با موتورسواران ، گفت:  شهر یزد با تصادف‌های بسیاری روبه رو است و سالیانه تعداد بسیار زیادی فوتی، مجروح و یا معلولیت ناشی از تصادف  دارد و بسیاری از مردم خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با موتورسواران هستند و از راهنمائی و رانندگی درخواست برخورد با موتورسواران را دارند.

وی  ادامه داد: البته  نیروهای راهنمائی و رانندگی باید در برخورد با موتورسواران دقت لازم  را داشته باشد و اگر چنین چیزی وجود ندارد به آنان تذکر  خواهیم داد.

فرماندار یزد  در رابطه با مشکلات پارک درون محله‌ای اکبرآباد ،گفت: باید در سطح شهر یزد پارک‌هائی در شان مردم ایجاد شود اما در عین حال نباید پارک‌های درون محله‌ای را فراموش کنیم و برنامه‌ریزی برای توسعه پارک‌‌های درون محله‌ای  در دستور کار قرار دارد.

شاکری شمسی از توجه ویژه فرمانداری به ساخت پل‌های هوائی خبر داد و گفت: برای افزایش ضریب امنیتی مردم با بخش خصوصی هماهنگی شده تا پل‌های هوائی بیشتری در سطح شهر ایجاد شود.

شهردار یزد نیز در این نشست  در پاسخ به گلایه مردم محله اکبر آباد  از وضعیت آسفالت معابر این محله گفت: اعتبارمورد نیاز برای روکش آسفالت معابر و خیابان های شهر یزد بیش از 200 میلیارد تومان است در حالیکه اعتبار کنونی شهرداری برای این موضوع یک هشتم آن معادل 25 میلیارد تومان می‌باشد.

محمدرضا عظیمی زاده ، افزود:  آسفالت شهر یزد مشکلات بسیاری دارد  و از آسفالت برخی محلات یزد 30 تا 35 سال می‌گذرد ولی هنوز آسفالت آنها روکش نشده که نشان می‌دهد سرعت توسعه شهر یزد زیاد بوده است.

وی ادامه داد: برای روکش آسفالت از مردم خودیاری دریافت نمی‌شود  و به دلیل محدودیتی که در اعتبارات شهرداردی وجود دارد کوچه‌ها و معابری که مشکل بیشتری دارند در برنامه آسفالت قرار دارند.

شهردار یزد گفت: ساخت 2 پل عابر پیاده در بلوار امام جعفرصادق (ع)  تا پایان سال جاری  اتمام می شود و  در این بلوار امکان نصب 3 پل عابر پیاده وجود دارد که اجرای 2 پل آن در برنامه امسال شهرداری قرار دارد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست  گفت: این اداره کل گسترش فضاها و اماکن ورزشی در این محله را طبق درخواست و امکانات موجود در دستور کار قرار خواهد داد.

علی اصغر حسینی ، افزود: در رابطه با تغییر کاربری آب انبار این محله به زورخانه  با توجه به اینکه  مالکیت آب انبار گلشن متعلق به مسجد فاطمیه است و هیات امنا موافق تبدیل آن به زورخانه نیستند لذا اگر آب انبار به زورخانه تبدیل شود ما قول تجهیز آن را می‌دهیم .

حسینی اظهار داشت : سالن ورزشی محله اکبرآباد نیز در اختیار جوانان محله است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته استفاده بهینه از این سالن انجام می‌شود.

رئیس  آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد نیز در این نشست گفت: برخی  مدارس شهر یزد بیش از 100 سال قدمت دارند  که باید در طرح تخریب و بازسازی قرار بگیرد.

منصور ارجمندی  در پاسخ به مشکل مردم این محله که از نبود دبیرستان دخترانه گلایه داشتند ، افزود: امیدواریم بازسازی دبیرستان دخترانه محتاج علی تا پایان امسال به اتمام برسد و با توجه به اینکه خیری یکصد میلیون تومان برای بازسازی این مدرسه پرداخت کرده  اما از اعتبارات دولتی به یک میلیارد تومان برای بازسازی این مدرسه نیاز است که امیدواریم امسال اعتبار لازم به آن تخصیص یابد.

وی ادامه داد: تا زمانی که بازسازی مدرسه محتاج علی به پایان برسد، مدرسه سمیه در میدان مارکار جوابگوی مردم این محله است.

رئیس  آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد گفت: برخی از مدارس ناحیه 2 یزد قدمتی 100 ساله دارند و امیدواریم امسال به کمک خیرین و اختصاص بودجه‌های لازم اقدامات اساسی برای تخریب و بازسازی این مدارس صورت بگیرد.

در پایان این نشست که با حضورسالاری و نقدی معاونین فرماندار،صمدیانی معاون میراث فرهنگی،معاون بنیاد شهید،عارفی رئیس دفتر نماینده یزد و اشکذر ، محمد سجاد کلمبو رئیس روابط عمومی فرمانداری و جمعی از مسئولان و نمایندگان نهادهای استان برگزار شد ، اقشار مختلف مسائل و مشکلات  و درخواست های خود را مطرح و از طرف مسئولان پاسخ لازم داده شد.

عکس:=====مسعود میرجلیلی ===خبرنگار یزد فردا ===  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا