مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در نشستی که با ایده پرداز و برگزار کنندگان دوره های آموزشی هوش اخلاقی در دبستان امام موسی کاظم(ع) یزد داشت، به تداوم این دوره ها برای تقویت فرهنگ خانواده و همچنین افزایش نشاط اجتماعی آینده سازان این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه" عصر دوشنبه 15 اردیبهشت، در دوره آموزشی هوش اخلاقی ویژه والدین در دبستان امام موسی کاظم (ع) یزد حضور یافت و از محل برگزاری این دوره ویژه دانش آموزان این مرکز نیز بازدید کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در نشستی که با اساتید و برگزار کنندگان دوره آموزشی هوش اخلاقی داشت، گفت: دوره های هوش اخلاقی با محوریت آموزش اخلاق خانواده، ایده ارزشمندی برای ارتقای فرهنگ خانواده است.
وی گفت: ایجاد فضایی برای آموزش کرامت های اخلاقی به کودکان، همزمان با برگزاری این دوره برای والدین آنها، از نقاط قوت این طرح است.
خامسی، دیگر نقاط قوت این طرح را، قرار گیری دانش آموزان در بطن آموزه های اخلاقی همراه با عمل دانست و گفت: عدم به کار گیری از شعار در این آموزه ها نیز به کار آمد بودن این طرح افزوده است.
این مقام مسئول گفت: کارگروه زنان و خانواده استانداری معتقد است که برای تقویت فرهنگ خانواده و همچنین افزایش نشاط اجتماعی این استان، باید از کودکان که آینده سازان این سرزمین هستند آغاز کرد.
وی افزود: برای تداوم طرح هایی از این دست که فرزندان و والدین به صورت همزمان در جریان اخلاق درست خانواده قرار می گیرند، نیاز به تعامل همه دستگاه های مرتبط است و به طور طبیعی بخش خصوصی بدون یاری و حمایت دستگاه های اجرایی استان برای تداوم این طرح ارزشمند نمی تواند آنگونه که باید عمل کند.
به گفته خامسی، این گونه که به نظر می رسد، دوره های آموزشی هوش اخلاقی با استقبال کم نظیر دانش آموزان و همچنین والدین آنها روبه رو شده است. از این رو، بخش خانواده استان نیز برای تداوم این دوره ها با موسسه برگزار کننده هم گام خواهد بود.
وی ادامه داد: لازم است از سوی این موسسه که مجری برگزاری این دوره ها است، طرحی به دفتر امور بانوان و خانواده استان ارایه و برای تداوم دوره ها و همچنین گسترش آن در سطح استان راهکار هایی ارایه دهد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استان گفت: این طرح وارد کارگروه زنان و خانواده استان می شود و در صورت تصویب، همه ارگان های مرتبط موظف هستند که در تحقق این امر برای افزایش نشاط اجتماعی و همچنین فرهنگ خانواده در سال فرهنگ هم گام شوند.
گفتنی است، این مدرسه، سومین مدرسه در استان است که دوره های آموزشی هوش اخلاقی به مدت 5 ماه و به صورت یک جلسه در هفته برای والدین و دانش آموزان خود برگزار کرده است.
در این دوره ها، تدریس والدین از سوی مدرس تکنولوژی آموزشی و ایده پرداز این طرح و تدریس برای دانش آموزان نیز از سوی مدرسان برگزیده این طرح به صورت همزمان در حال انجام است.
از جمله اهداف برگزاری این دوره که از سوی موسسه قرآن و عترت هیأت انصار ولایت استان برگزار شده است، ایجاد روحیه همدلی در کودکان، تغییر در رفتار های نادرست کودک، وساطت درست در دعوا، کمک به افراد آسیب دیده، حضور موفق در اجتماع، مشارکت بهینه با دیگران، عذر خواهی از دیگران و مواردی از این دست است.

 


 


 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا