محمد مهدي شطرنجي : همه مسوولانی و فعالان عرصه های مدیریتی ماحصل نظام تعلیم و تربیت هستند و از آموزش و پرورش به جایگاه والایی دست یافتند.

به گزارش روابط عمومي مديريت جهادكشاورزي شهرستان يزد به مناسبت روز معلم و به منظور از تجليل از مقام معلم ، با پيشنهاد فرماندار شهرستان يزد مدير و مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جهادكشاورزي شهرستان يزد در معيت جمعي از مسئولين آموزش و پرورش با حضور در دبستان آيت الله خاتمي در منطقه يك آموزش و پروش با مدير و معلمان اين مدرسه ديدار و گفتگو كردند

در اين ديدار مهندس شطرنجي با اشاره به نقش والای معلم در تربیت انسان گفت: کار شما ستودنی است و باید به خاطر سال ها تلاش، صبر، تعلیم و تربیت فرزندان این شهر، از شما تشکر و قدردانی کرد.

محمد مهدي شطرنجي اضافه کرد: همه مسوولانی و فعالان عرصه های مدیریتی ماحصل نظام تعلیم و تربیت هستند و از آموزش و پرورش به جایگاه والایی دست یافتند.
وی هدف از بازدید مدارس را تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلمان عنوان کرد و گفت: هفته معلم بهترین فرصت است تا از مقام معلمان در حد بضاعت تقدیر شود.

حجت الاسلام كهدويي هم در اين ديدار گفت : خداوند از آن جهت به وصف (اکرميت) و نامحدود بودن کرامتش، توصيف شد که علم و دانش را به  بشر ارزاني داشته است. اگر هر مزيت ديگري، جز علم و دانش، معيار فضيلت به شمار مي رفت،  شايسته بود همان مزيت با وصف (اکرميت) در ضمن اين آيات همراه و هم پا گردد و آن مزيت به  عنوان معيار کرامت نامحدود خداوند به شمار آيد. کرامت الهي در اين آيات با تعبير الاکرام بيان شده است. چنين تعبيري مي فهماند که عالي ترين نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترين مقام و جايگاه  او، يعني علم و دانش همتراز است.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در شهرستان يزد در ادامه گفت : در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است تجلیل از فرهنگیان موجب اشاعه فرهنگ صحیح و درست در جامعه خواهد شد.

مدير دبستان آيت الله خاتمي هم گفت: يکی از حساس‌ترین مقاطع سنی و تحصیلی مقطع ابتدایی است. در این مقطع گاه معلمین ما با پذیرفتن نقش پدری و مادری در کنار نقش معلمی درصدد رفع چالش‌های عاطفی دانش‌آموزانشان بر آمده و حقیقتا از وجودشان مایه می‌گذارند.

خانم غني پور رسالت اصلی معلم را فراتر از بخشنامه و آیین نامه‌های اداری می‌داند و می‌گوید:« درست است که معلمین در چهارچوب آیین‌نامه‌ای و دستورالعمل ‌ها به تدریس دروس محوله شان می‌پردازند اما رسالت اصلی آن‌ها این است که با بهره‌گیری از عنصر خلاقیت در این اثنا فرصت‌هایی طلایی ایجاد کنند برای آموزش‌های تربیتی و اخلاقی. ضمن اینکه شیوه تدریس برگرفته از خلاقیت حتی لازمه تدریس دروس نیز هست. اگر بخواهیم در رفتار شخصی تاثیری پایدار داشته باشیم لازمه اش این است که فرد الگو پذیر شخص الگو دهنده را فرد برتر جامعه تلقی کند.

وی اظهار داشت: در این دبستان افراد زیادی تحصیل کرده و تربیت شده اند. دبستان آيت الله خاتمي شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که یاد و خاطره آنان باید گرامی داشته شود و در همين راستا يكي از اتاق هاي دبستان را به عكس ها و مدارك باقي مانده از شهدا اختصاص داده ايم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا