سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد  ضمن بيان اينكه مردم هنوز نمي دانند بافت تاريخي شهرشان چه گوهر گرانبها و باارزشي است ،  گفت : وقتي در بافت قدم مي زنيم احساس غرور به ما دست مي دهد كه چگونه مردم ما با آب و خاك ، چه هنر و معماري هاي با ارزشي را خلق نموده اند كه بايد براي حفظ اين ميراث گرانقدر و ارزشمند و مايه افتخار و مباهات تلاش كرد.

 وي با تاكيد براينكه ميراث فرهنگي و شهرداري بايد به وظايف خود در بافت تاريخي به خوبي عمل كنند، خاطرنشان ساخت : بايد بيشتر به بافت تاريخي شهر رسيد من مخالف تخريب ميراث وارزشهاي سنتي هستم بنابراين معتقدم بايد سازوكاري براي نگهداري اين ميراث انديشيد وعملياتي نمود.

شيخ عباس زارع با اشاره به ايجاد پاركينگ هاي دورن محله اي در سطح شهر توسط شهرداري از طريق خريد و آزادسازي املاك ؛ خيرين استان را دعوت به ايجاد پاركينگ در سطح شهر نمود.

وي در خصوص پاركينگ طبقاتي فرخي اظهارداشت : در حال حاضر مشكلات اين پاركينگ كه مي تواند ترافيك اين بخش شهر را حل كند ، رفع شده و قرار است شهرداري با سرعت بيشتري آن را احداث نمايد و انشاءا... شاهد بهره برداري آن در آينده نزديك باشيم.

شيخ عباس زارع با اشاره به فضاي سبز شهر از خيرين خواست در راستاي شادابي و نشاط مردم كه اجرو پاداش آن كمتر از ساخت بيمارستان و... نيست بلكه شايد بيشتر هم باشد، اقدام به احداث پارك و فضاي سبز در شهر بنمايند.

وي در پايان مجدداً با بيان اينكه پارك و فضاي سبز مي تواند محلي براي ورزش خصوصاً پياده روي و نشاط و سلامتي مردم باشد پارك را وسيله اي براي  پيشگيري بسياري از امراض دانست وتاكيد نمود: بر اساس روايت كه مي فرمايد : « يك درهم پيشگيري بهتر از يك خروار درمان است » اميد است خيرين ساخت پارك و ايجاد فضاي سبز را حتي بر ساخت بيمارستان مقدم بدارند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا