رئیس شورای شهرستان اردکان:بنده به عنوان نماینده شورای شهرستان اردکان از نماینده دولت تدبیر و امید میرمحمدی استاندار استان یزد ، درخواست فرمانداری ویژه برای اردکان «آباد» و «بزرگ» را دارم تا همچنان اردکان همچون نگینی در دل کویر بدرخشد
بودجه اردکان با رشد جمعیت و گسترش بیماری ها همخوانی ندارد!
رئیس شورای شهرستان اردکان گفت : بودجه اختصاص یافته به اردکان با توجه به افزایش شدید جمعیت ، رشد و گسترش انواع بیماری ها و سرطان ها و نیز افزایش آسیب های اجتماعی هم پوشانی ندارد .
حجت الاسلام ˈ سید حسین عطریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره انتقاد برخی از نمایندگان استان درباره بودجه اردکان گفت: این روزها شنیده ها حاکی از این است که یکی از نمایندگان استان در مجالس به بودجه شهرستان اردکان اعتراض می کند و معتقد است با اجرای این قانون در حق دیگر شهرستانها اجحاف می شود .
وی افزود : بنده عرض می کنم اگر امروز مردم اردکان نجابت خرج می دهند شما نیز منصفانه قضاوت کنید، اگر بخواهید اینگونه محاسبه کرده و با این منطق قضاوت کنید پس بیایید و انواع بیماری ها وسرطان ها، قتل و ناامنی و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را نیز محاسبه کنید ببینید کدام سنگینی می کند؟
وی اضافه کرد: با چه بودجه ای و با چه عدد و ارقامی شما مسئول محترم می توانید سلامتی، شادابی، امنیت و فرهنگ اصیل قنات و قنوت و قناعت را به مردم اردکان باز گردانید؟
این مسئول ادامه داد: بنده معتقدم باید صددر صد از درآمد حاصل از تولیدات و صنایع هر شهر در خود آن شهرستان خرج شود؛ دیروز که اردکان با 50هزار نفر جمعیت با همین نیرو و امکانات اداری و دولتی اداره می شد و امروز نیز که با جمعیت بیش از 100هزار نفر دارد نیروی انتظامی، شبکه بهداشت ما، آموزش و پرورش ما و دیگر ارگان های ما با همان نیرو و امکانات اداره می شود! آیا این عدالت اجتماعی است؟آیا این است حق مردم سخت کوش اردکان؟
عطری ادامه داد: امروز بنده به عنوان نماینده شورای شهرستان اردکان از نماینده دولت تدبیر و امید میرمحمدی استاندار استان یزد ، درخواست فرمانداری ویژه برای اردکان آباد و بزرگ را دارم تا همچنان اردکان همچون نگینی در دل کویر بدرخشد .
وی تصریح کرد: این را نیز یادآور می شوم اگر می بینند مردم ما سکوت می کنند فقط و فقط بخاطر همراهی با ولایت و با دولت و مسئولان شهرستان، امام جمعه و فرماندار با انگیزه اسماعیلی و بویژه نماینده خستگی ناپذیر و بادرایت و مردمی خود در مجلس شورای اسلامی ˈ تابشˈ است، تا بزرگانشان حرکتی نکنند و ندا ندهند از هر جوابی و رو در رویی اجتناب می کنند .
وی با لزوم حفظ جایگاه مردم تصریح کرد: بگذارید یکدلی در میان مردم شهرستان ها باقی بماند
محمد رضا شوق الشعرا منتقد یزدی در همین رابطه می نویسد: این توهم بزرگ بینی، با اردکان و اردکانیان چه خواهد کرد!؟ در حالیکه ورزشگاه بزرگ آزادی در تهران یکصدهزار نفره است و گنجایش جمعیتی بیش از اردکان را دارد، اردکان «کوچکی» که حتی اگر صدهزار نفر جمعیت داشته باشد نیز جمعیتش می شود ده درصد جمعیت استان «کوچک» یزد، استانی که پس از ایلام، دارای کمترین جمعیت در ایران بزرگ می باشد...
صنعتی شدن پیامدهای خاص خود را دارد، و شتاب و عجله برای صنعتی شدن سریع، عمق و شدت فاجعه را بیشتر می کند. آیا مردم شریف اردکان فکر می کردند می توانند بدون آسیب دیدن صنعتی شوند و از مزایای صنعتی بودن استفاده کنند؟ صنایع کهنه و دست چندمی که امروز آلایندگی های آن قبل از هر چیزی انسانها را نابود می کند.
امروزه کشورهای جهان اول که با تکیه بر «نرم افزار» صادرکننده فنآوری و علم شده اند، صنایع بزرگ آلاینده را که نیاز زیادی به زمین و آب دارد، به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه منتقل کرده اند، که یکی ازین صنایع، صنایع فولاد و صنایع مرتبط با آن می باشد. اردکان آن روز که بدون فکر و برنامه ریزی بر طبل توسعه «معدنی» می کوبید، باید فکر صدای امروز و فردایش را هم می کرد، و دود آن آتش را در سنگ های معدنی چادرملو می دید.
معادن چادرملو و بافق، فقط مختص اردکان و بافق نیست،  متعلق به همه استان و ایران عزیز می باشد، و اما بزرگترین مشکل امروز اردکان اینست، که به بی عدالتی و حق کشی عادت کرده است، و حال تاب و تحمل عدالت را ندارد، و شنیدن صدای عدالت، سخت آزارش می دهد.
رئیس شورای شهرستان اردکان پاسخ دهد که مبنای انتخاب نماینده برای مجلس در قانون و شرع چیست و حوزه های انتخابیه استان یزد چگونه باید تقسیم شود که هم خدا را خوش بیاید و هم بنده خدا را!؟ آیا این عدالت و عقلانی است که حوزه انتخابیه میبد چسبیده به اردکان با حوزه انتخابیه تفت دور از اردکان و میبد مشترک شود؟ جناب آقای عطری، یک سنجاق کوچک بخود بزنید و یک جوالدوز به دیگر مردم مناطق و استان و با زبان زور و قلدری سخن نگویید، که که اگر به زور و صدای بلند است، صدا و زور نهصد هزار نفر خیلی بیشتر از صد هزار نفر است! مگر آنکه ...
وی در ادامه می نویسد: رئیس شورای استان و رئیس شورای شهر یزد و بافق و مهریز و تفت و میبد و ابرکوه و اشکذر و هرات و مروست و بهاباد و زارچ و .... چه می گویند؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا