رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: خوشبختانه استان یزد به همت تولید کنندگان سخت کوش و تحت نظارت علمی و دقیق کارشناسان دامپزشکی این استان همواره یکی از پیشگامان و پیشتازان صنعت بلدرچین در کشور به شمار می رود. در این میان شهرستان میبد قطب پرورش بلدرچین در استان یزد می باشد.

دکتر محسن کریمی با بیان این مطالب گفت: هم اکنون 8 واحد پرورش بلدرچین در شهرستان میبد فعالیت دارند که همگی تحت نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی این شهرستان می باشند و به صورت دائم از نظر سلامت و بهداشت فراورده های تولیدی و کنترل بیماری های مشترک مورد بررسی قرار می گیرند.در این واحدها طی هر دوره بیش از 2 میلیون قطعه بلدرچین پرورش می یابند.

وی در ادامه تصریح کرد: گوشت بلدرچین به علت پایین بودن چربی و کلسترول در مقایسه با سایر منابع پروتئین حیوانی از ویژگی و ارزش بالای غذایی برخوردار می باشد و متقاضیان بسیاری دارد علاوه بر آن به علت امکان تکثیر بالا و سرعت رشد مناسب، همچنین تخم گذاری انبوه این پرنده، صنعت پرورش بلدرچین جایگاه مناسبی در صنعت پرورش طیور را به خود اختصاص داده است. خصوصا که به دلیل مقاومت مناسب این گونه در مقابل بیماری ها امکان تلفات و هدر رفت سرمایه در این صنعت نسبتا کم می باشد. با این همه رعایت احتیاطات لازم از نظر کنترل و پیشگیری بیماری ها همواره الزامی بوده و همکاری با کارشناسان دامپزشکی مهر تاییدی بر اطمینان موفقیت هر چه بیشتر این صنعت درآمد زا و رو به رشداست.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا