هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با حضور معاونان وزیر بهداشت در پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.

 دبیر هفتمین جشنواره سراسری شهید مطهری، در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: جشنواره شهید مطهری یک جشنواره آموزشی است و به منظور قدردانی از فرآیندهای آموزشی در حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

سید علی حسینی عنوان کرد: این جشنواره به منظور توسعه روش‌های ‌آموزشی جاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، با تدوین استانداردهای مربوط به هر یک از فرآیندهای آموزشی و تعیین معیارهای سنجش و اعتباربخشی فرآیند‌ها و نیر توسعه ابداع و ارائه شیوه‌های جدید آموزش در سطح دانشگاهی و کشوری برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در هفتمین دوره برگزاری این جشنواره که امسال به میزبانی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، ۵۴۰ فرآیند پس از رقابت درون دانشگاهی به عنوان فرآیند مطلوب انتخاب و به دبیرخانه کشوری این جشنواره ارسال شد.

دبیر هفتمین جشنواره شهید مطهری خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره پس از تطبیق موارد ارسال شده با دستورالعمل‌های مربوطه، تعدادی از فرآیند‌ها را در هشت بخش قابل داوری تشخیص داد و موارد منتخب را به داوری نهایی فرستاد.

این مسئول ابراز داشت: پس از اتمام داوری‌ها، ۳۱ فرآیند بر‌تر شناخته شد که در مراسم اختتامیه که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، از آن‌ها تجلیل شد.

در این همایش صاحبان فرآیندهای بر‌تر به ارائه فرآیندهای خود پرداختند.

در این جشنواره  فرآیندهای بر‌تر حیطه‌های تدوین و بازنگری برنامه‌ریزی آموزشی و مشاوره راهنمایی، فرآیندهای بر‌تر حیطه روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی، ارائه فرآیندهای بر‌تر حیطه‌های سنجش و ارزیابی، ارائه فرآیندهای بر‌تر حیطه‌های مرجعیت و رهبری قوانین و مقررات آموزشی، ارائه فرآیندهای بر‌تر حیطه‌های تولیدات آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی و امور تربیتی ارائه می‌شود.

در این جشنواره همچنین ۱۵ کارگاه آموزشی توسط مدرسان برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

. در مراسم اختتامیه این جشنواره  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار و صاحبان فرآیندهای بر‌تر تجلیل ‌شدند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا