وزیر بهداشت و درمان گفت: در حوزه پزشکی هم در زمینه نیروهای متخصص و هم در حوزه فناوری‌های نوین نظیر نانو تکنولوژی و داروسازی و ارائه روش‌های نوین در جراحی‌های مختلف نقشمان بی‌بدیل است.

 دکترسید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و مراسم افتتاحیه پانزدهمین همایش سراسری آموزش پزشکی در یزد با اشاره به اینکه نام جشنواره مزین به نام آیت‌الله مطهری است اظهار داشت: امیدواریم از نسل شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها افرادی در جامعه سربلند کنند که بتوانند در جامعه علمی ما شاگردانی همچون خودشان تربیت کنند.

وی افزود:‌ای کاش جوانانی که دوره شهید مطهری را درک کردند و شرح صدر و انصاف او را دیده بودند مقایسه‌ای از رفتار شهید بهشتی با افکار و نحله‌های مختلف با چگونگی رفتار خود با این افکار داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امروز نسل جوان ما به شدت نیازمند افرادی همچون مطهری و شهید بهشتی است و امیدواریم افرادی که امروز در مقام استادی هستند مشی و مرامشان بیشتر شبیه به این شهدا باشد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش خاطرنشان کرد: معلمی شغل انبیاست و ثمره این شغل می‌تواند ارتقای بشر و جامعه بشری را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل است که شغل معلم منزلت و جایگاه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: معلم می‌گوید چه بیاموزیم و دین می‌گوید کجا باید علم را استفاده کنیم و این دو باید به یکدیگر متصل باشند و به همین دلیل است که شغل معلمی به شغل انبیاء می‌دانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد: معلمان کشورمان شایستگی عنوان شغل انبیاء را بر تارک خود تا ابد حفظ کنند.

وی با اشاره به این نقش در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: مقام استادی و معلمی در حوزه پزشکی دوچندان است، زیرا اساتید پزشکی علاوه بر روح افراد با جسم و جان مردم نیز سروکار دارند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در کشور ما بخش پزشکی بیش از همه بخش‌ها سهم و وظیفه خود را در حق کشور و انقلاب به نحو احسن ادا کرده است و با نگاهی به خدمات جامعه پزشکی بعد از انقلاب می‌بینیم که خدمات این بخش اصلاً قابل مقایسه با هیچ گروهی نیست.

 وی یادآور شد: ‌ زمانی تمام پزشکان در ایران خارجی بودند اما اکنون نه تنها در این بخش بی‌نیاز هستیم بلکه علم بخشی از جهان در دانشگاه‌های مختلف نیز توسط اساتید پزشکی ایران رقم می‌خورد.

 وی عنوان کرد: ‌ در حوزه پزشکی هم در زمینه نیروهای متخصص و هم در حوزه فناوری‌های نوین نظیر نانو تکنولوژی و داروسازی و ارائه روش‌های نوین در جراحی‌های مختلف نقشمان بی‌بدیل است و اگر فرصت بیشتری برای ما لحاظ شود به طور قطع می‌توانیم قدم‌های بیشتری برداریم.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در سال جاری آن بخش از سیاست‌های کلی دولت که مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و توجه دولت به مردم و کاهش آلام آن‌ها در مسائل درمانی را شامل می‌شود به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تحقق این امر کمک همه رؤسای دانشگاه‌ها و همکاران آن‌ها در سراسر کشور را می‌‌طلبد.

 همایش سراسری آموزش پزشکی از امشب تا عصر پنجشنبه با حضور بیش از ۱۵۰۰ دانشجو و استادان و رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا