در نظام جمهوری اسلامی ایران نظام تعلیم و تربیت در جایگاهی ویژه و والا قرار دارد .

غندالی گفت : در نظام جمهوری اسلامی ایران نظام تعلیم و تربیت در جایگاهی ویژه و والا قرار دارد .

وی افزود: خوشبختانه مردم استان یزد به خوبی جایگاه معلم را درک کرده و همیشه در پی اعلام ارادت به این مقام والا هستند ، تا جایی که نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی همیشه و همه حال از مواردی که در راستای تکریم هرچه بیشتر فرهنگیان در مجلس مطرح می شود به طورکامل و بدونه مکث حمایت کرده اند .

غندالی،  آراستگی وخوش لباس بودن، داشتن چهره ای با نشاط و بروز بودن اطلاعات و دانش معلم را ازجمله خصوصیات معلمان و فرهنگیان نمونه دانست .

وی هدف از تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان را حمایت از وضعیت مالی و معیشتی فرهنگیان حین خدمت و پس از خدمت عنوان کرد .

غندالی اصلاح اساس نامه در خصوص نحوه عضو گیری فرهنگیان بازنشسته ، ارائه خدمات به فرهنگیان حین خدمت ، اجرای طرح های رفاهی و خدماتی از قبیل بیمه های مختلف – ارائه کالاهای ارزان قیمت به فرهنگیان  را از جمله موارد پیگیری شده صندوق ذخیره فرهنگیان دانست .

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور استفاده از ظرفیت های استانی برای پول سازی بیشتر صندوق را از دیگر اقدامات مدیریت این صندوق عنوان کرد .

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در این مراسم اظهار کرد: در تمام جوامع دنیا جایگاه ویژه ای برای معلمان قائل هستند و این در حالی است  که در کشور ایران علاوه بر سیستم اداری و اجتماعی ضوابط دینی و شرعی هم برای مقام معلم و مدرس جایگاه ویژه و بالایی در نظر گرفته است .

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس رشد کشور را در سایه تلاش ، ایثار و از خود گذشتگی معلمان عنوان کرد و در این خصوص افزود: هر آن چه که از پیشینه تاریخی ملت گفته میشود در سایه نقش معلم شکل گرفته است .

محمد صالح جوکار ادامه داد: استان یزد دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالای اقتصادی و فرهنگی است و در همین خصوص در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و برقرارشدن جایگاه واقعی فرهنگیان استان وکشور آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه ها و بسترهای لازم به منظور توسعه منابع مالی و پولی در استان یزد اعلام می دارد.

وی افزود: صندوق فرهنگیان امید امروز پیشکسوتان تعلیم و تربیت و امید فردای معلمان و تمام فرهنگیان استان و کشور است .

شیرزاد:  شفاف ساز ی و استفاده از خرد جمعی را  از جمله ضروریت های مدیریت در صندوق ذخیره فرهنگیان دانست.

وی افزود:ارائه خدمات بیمه ای ، آموزشی و فرهنگی ، خدمات رفاهی ، توسعه خدمات گردشگری ، بیمه مسئولیت و ایجاد چتری حمایتی برای بیماران سعب العلاج را از جمله انتظارات فرهنگیان در استان یزد عنوان کرد.

گفتنی است احمد شیرزاد مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم از طرف مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به عنوان مدیر صندوق استان یزد معرفی و منصوب شده اند .

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا