مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد به مناسبت گراميداشت روزملي شوراها پيام تبريكي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "هادي مقيمي" در اين پيام آورده است:
"وامرهم شورا بينهم"
همه باید به این باور برسند که مردم جایگاه بیبدیلی در تعیین سرنوشت خويش دارند، این اندیشه در قرآن کریم، روایات و احادیث و فرمايشات بزرگان بويژه حضرت امام خمینی(ره) مورد تأکید قرار گرفته است. فلسفه وجودی شورا كه همان آگاهی یافتن از آراء گوناگون برای رسیدن به بهترین نظراست از ویژگیهای مومنان مي  باشد. شوراها به عنوان فراگیرترین وگسترده ترین زنجیره ی نهاد مدنی پاسخ به یک نیاز اجتماعی است که درگذشته به شیوه های سنتی و اکنون به شکل نوین در قالب بستری مناسب جهت مشارکت مردمی تجلی یافته است.بر همین اساس دراصول ششم و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران, شوراها از ارکان مهم تصمیمگیری و اداره ی امورکشور قلمداد شده که با اتکا به آرای عمومی از راه انتخابات به نقش آفرینی در بخشهای گوناگون تصمیمگیری، نظارتی و مدیريتی می پردازند.
هدف از تشکیل شوراهای اسلامی، تشویق مردم به مشارکت در اداره امور محلی است. اکنون شوراهای اسلامی بعنوان نهادهای تصمیم گیري و نظارتي نقش بسزائی را درحفظ و تقویت حقوق مردم درحوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ایفاء مینمایند. در این راستا تسهیل زندگى مردم، برطرف کردن معضلات، سالمسازى محیط زیست و.....از توصیه های مقام معظم رهبری به شوراهای اسلامی است.
دفترامورروستايي و شوراهاي استانداري يزد با عرض تبريك روزملي شوراها به اعضاي محترم شوراهاي اسلامي به ويژه خانواده بزرگ شوراهاي  روستايي اميدوار است با همكاري همه شوراها و دهياريهاي استان بتواند برنامه هاي دولت تدبير و اميد را با استفاده ازظرفيت هاي موجود و مشاركت مردم درتوسعه وآباداني روستاها  اجرا  نمايد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا