دانش آموزان فعّال در تشکّلات دانش آموزی می توانند بازوان مشورتی و ایده دهنده در برنامه ها و فعالیت ها ی آموزش و پرورش باشند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ،  اولین نشست صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان با منتخبین مجامع دانش آموزی و مشاوران دانش آموز و با حضور معاونت پرورشی و جمعی از کارشناسان و مسئولان اداره کل در محل سالن شهید ساداتی برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ، ضمن ارج نهادن به فعالیت های دانش آموزی در مدارس به ویژه تشکّلات دانش آموزی ، از مشاوران و دانش آموزان فعال در تشکّلات ، به عنوان بازوان مشورتی  خود و دیگر همکاران در برنامه ریزی ها نام برد و ایده های ارائه شده از سوی دانش آموزان را مؤثر و کارگشا دانست .

" احمد شیرزاد " ، با اشاره به اين كه یكی از خصلت های مهم و بارز پیامبر (ص) نرم بودن كلام ایشان بوده كه فوق العاده تأثیر داشته است  گفت : شما به عنوان الگوی سایر دانش آموزان بر مبنای این سیره رسول اكرم (ص) باید با كلام نرم و عطوفت ، امور محوله  را در مدرسه پیش ببرید .

مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد  افزود : در سال مزین به نام اقتصاد و فرهنگ یكی از مصادیق فرهنگ سازی در امر مقدس نماز ، حضور مسئولین در صفوف نماز جماعت است.

وی ، تأكید كرد : توجه ویژه به تحقیق و پژوهش در دستور كار اداره كل آموزش و پرورش استان است كه شوراهای دانش آموزی در این رابطه باید به نحو مطلوب نقش آفرینی كنند  .

شیرزاد ، یكی دیگر از مصادیق فرهنگ سازی را ترویج فرهنگ مطالعه و استفاده از گنجینه های هنر كشور از جمله كتب سعدی دانست و  گفت : برگزاری مسابقات كتابخوانی و نیز برپایی همایش هایی در این رابطه بسیار مهم است .

 وی ، از برگزاری مسابقه بهترین پیشنهاد در مدارس استان خبر داد و افزود : رؤسای شوراهای دانش آموزی باید پیشنهادات را در شهرستان خود جمع بندی و به استان ارسال نمایندكه پس از بررسی و انتخاب بهترین پیشنهادات به صاحبان آنها جوایز ی اهدا خواهد شد .

همچنین " علی سرداری " معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ،  به برخی از فعالیت های پرورشی که با محوریت مجامع دانش آموزی برگزار می گردد اشاره نمود و با مهم دانستن نقش دانش آموزان در برنامه ها و فعالیت های مدارس ، از شوراهای دانش آموزی و سایر تشکّلات خواست تا با ارائه نظر و پیشنهاد در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی به پیشرفت روند تعلیم و تربیت کمک کنند .

 در ادامه ، دانش آموز " امیر محمد ناصری " به تفسیر دعای 24 صحیفه سجادیه پرداخت و سپس نمایندگان مجلس دانش آموزی ، مشاوران مدیر كل و اعضای مجامع دانش آموزی  به ارائه نظرات خود پرداختند.

 

***


 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا