رئیس انجمن کریکت کشور گفت: استان یزد پتانسیل زیادی در رشته کریکت دارد و کارهای ارزشمندی هم صورت گرفته اما انتظارمان از یزدی ها در توسعه این رشته ورزشی بیش تر است.

افشین حیدری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت : کریکت ایران در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و در اکثر استان ها این رشته فعال است.

وی افزود: برای اولین بار لیگ سراسری کریکت را با حضور هشت تیم برگزار کردیم و تیم ها استقبال خوبی داشتند و لیگ از سطح بالایی برخوردار بوده است. 

رئیس انجمن کریکت کشور در خصوص اهداف برگزاری لیگ سراسری کریکت گفت : گسترش و تعمیم رشته کریکت در سطح کشور و آمادگی بازیکنان و کسب تجربه و همچنین انتخاب نفرات شاخص و دعوت به تیم ملی از اهدافمان در برگزاری این لیگ بوده است.

حیدری ادامه داد:سرمربی تیم ملی از ابتدا لیگ کریکت را با دقت زیر نظر داشته و در بالابردن سطح مسابقات هم تاثیرات زیادی داشته و قطعا بهترین ها به اردوی تیم ملی دعوت فرا خوانده می شوند.

وی در خصوص جایگاه کریکت ایران در آسیا گفت: تیم های آسیایی مانند هند و پاکستان از کشورهای سرآمد رشته کریکت در جهان هستند و ما در آسیا در سید 2 قرار داریم و برای رسیدن و قرار گرفتن در سید یک که تیم های هند ، سنگاپور و پاکستان هستند ، باید یک برنامه پنج ساله تدوین و تلاش خود را مضاعف کنیم.

رئیس انجمن کریکت کشور به وضعیت این رشته در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد پتانسیل زیادی در این رشته دارد و با داشتن دو زمین استاندارد و تجهیزاتی که از سوی فدراسیون داده شده است ، میتواند با برنامه ریزی ، تلاش و همدلی جزء استان ها برتر و حتی به قطب این رشته در کشور تبدیل شود.

حیدری در پایان از میزبانی استان یزد در برگزاری مرحله برگشت لیگ کریکت آقایان تشکر و قدردانی کرد و افزود: میزبانی یزد بسیار خوب و مطلوب بوده است و تمامی امکانات به خوبی فراهم بوده که همین امر در بالابردن سطح کیفی مسابقات هم موثر بوده است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا