اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال جدید به ریاست استاندار و با حضور معاونین استاندار و مدیران مربوطه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در این نشست که پیش از ظهر دوشنبه 8 اردیبهشت ماه در سالن حمیدیا برگزار شد، در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.
در ابتدای این نشست، بابایی معاون برنامه ریزی استانداری، دستور کار این نشست را " ارائه گزارش طرح منارید" ،" گزارشی در خصوص آخرین وضعیت بودجه استان " و " مباحثی پیرامون حوزه سلامت و امنیت غذایی" و "ارائه برنامه های هفته تجلیل از مقام معلم" ذکر کرد.
در ادامه، پس از توضیحات مدیر کل منابع طبیعی استان در خصوص طرح منارید، استاندار یزد ، این طرح را یک پروژه مدیریت مشارکت محلی دانست که از کشور ژاپن الگو برداری شده و افزود: اجرای طرح های مشارکتی را برای کشور بسیار مناسب میدانم.
وی به سابقه اجرای چنین پروژه هایی در شمال کشور و در قالب طرح های احیاء جنگل اشاره نمود و مشارکت روستاییان و مردم منطقه و همچنین فرهنگ سازی موثر در این خصوص را، عامل موفقیت چنین طرح هایی دانست و گفت:
هر جا مدیریت مشارکتی اعمال شود، پیشرفت بهتری در کار صورت می گیرد و نتیجه موثرتری نیز به دست می آید چون از اکثریت نیروها میتوان بهره گرفت.
میرمحمدی ،مشارکت افراد محلی در پروژه های منابع طبیعی را در حفظ و حراست از این عرصه بسیار موثر دانست و گفت: ارائه نقشهای حفاظتی به افراد بومی ، می تواند در حفظ منابع طبیعی کمک موثری باشد.
استاندار یزد، طرح منارید را، از آن منظر که به مباحث گوناگون اجتماعی و اقتصادی پرداخته و در زمینه تامین نیروی برق، ایجاد کار و جایگزینی سوخت، در امر محیط زیست و حفظ منابع طبیعی موثر بوده، طرحی جامع ذکر کرد.
وی با بیان این موضوع که آموزش، اولیه ترین نیاز انجام هر طرحی است، گفت: اگر فردی آگاه نباشد، نمیتواند نقش خود را در انجام امور به درستی ایفاء کند، بنابراین آگاهی بخشی به مردم و ارائه آموزشهای لازم به ایشان، میتواند کمک شایانی در توفیق طرح داشته باشد چرا که فرهنگ سازی، در موفقیت طرح ها موثر است.
استاندار یزد بر تشکیل گروه های محلی در اجرای این پروژه تاکید کرد و شکل گیری جنبه های رقابتی از این منظر را در اجرای بهتر طرح، موثر دانست و پیشنهاد نمود تا این پروژه با کلیه فرمانداران و بخشداران استان در میان گذاشته شده و دستاوردها ی آن برای این دسته ازمدیران توضیح داده شود چرا که این امر کمک می کند تا این طرح درسراسر استان به مرحله اجرا در آید و اطر نشان نمود که در نهایت از این رهگذر میتوانیم شاهد مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی و بهبود شرایط محیط زیست استان باشیم.
در ادامه این جلسه، وضعیت بودجه استان مورد ارزیابی حاضرین قرار گرفت و سپس از سوی مسئولین مربوطه مطالبی در خصوص هفته گرامیداشت مقام معلم و وضعیت سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شد.


 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا