با تلاش پليس فتا استان خراسان رضوي عامل کلاهبرداري ميليوني که با سوء استفاده از بستر اينترنت طعمه هاي خود را بدست مي آورد شناسايي و دستگير شد.
رييس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: مردي جوان و تحصيلکرده با در دست داشتن مرجوعه قضايي به منظور پيگيري شكايت خود از فردي که با فريب، مبلغ 300 ميليون ريال از وي کلاهبرداري کرده بود، به پليس فتا مراجعه کرد.
شاکي در اظهارات خود اذعان داشت: "مدتي قبل در اينترنت با وبلاگي آشنا شدم که در قبال عضويت و دريافت پول به تحليل قيمت طلا و ارز در بازار مي پرداخت؛ بعدها از طريق صاحب وبلاگ در گروهي ديگر که او در يکي از شبکه هاي اجتماعي بر روي موبايل ايجاد کرده بود نيز عضو شدم و با توجه به اينکه در اين گروه ها و گروه هاي مشابه بيشتر از 100نفر اين فرد را مي شناختند من هم به وي اعتماد کرده و فريب وعده هايش را خوردم.
شاكي در ادامه اظهاراتش گفت: سرمايه گذاري که کلاهبردار وعده آن را به افراد مي داد به اين صورت بود كه "با دادن پيش پرداخت و وديعه مي توان در بازار طلا فروشان به حجم بالاتري از طلا و سکه دست يافت و من هم با توجه به موارد ذکر شده طمع کردم و مبالغي طي چند مرحله به حساب اين فرد به صورت اينترنتي واريز کردم، در مرحله اول و دوم علاوه بر اصل پول، درصدي هم به عنوان سود سرمايه گذاري برگرداند و اين موضوع به کامم شيرين آمد و در ادامه مبلغ 300 ميليون ريال براي سوددهي بيشتر واريز کردم و حال که مدت 5 ماه از پرداخت اين پول مي گذرد نه حاضر است سود را بدهد بلکه اصل سرمايه را هم منکر مي شود.
سرهنگ "سيد محسن عرفاني" در ادامه خبر گفت: کارشناسان و کارآگاهان پليس فتا با تحقيقات فني و بررسي ادله موجود توانستند سرنخ هايي از کلاهبرداري موصوف پيدا کرده و علي رغم تبحري که کلاهبردار در اينترنت و شبکه هاي کامپيوتري داشت، پليس محل اختفاي وي را در استاني ديگر شناسايي و پس از اخذ نيابت قضايي متهم و همسرش که همدست وي بود را دستگير كردند.
رييس پليس فتا استان خراسان رضوي در پايان به شهروندان توصيه كرد: همانطور که در پرونده فوق ذکر شد، شاکي فرد تحصيلکرده و داراي مدرک کارشناسي ارشد در رشته مرتبط با بازرگاني بوده كه طعمه فرد کلاهبردار شده، بنابراين قدرت تاثير گذاري برخي کلاهبرداران در فضاي مجازي حتي بر روي افراد تحصيل کرده برکسي پوشيده نيست؛ با توجه به رشد روزافزون استفاده از گوشي هاي هوشمند و شبکه هاي اجتماعي شهروندان محترم با آگاهي کامل از مزايا و معايب بستر ايجاد شده از وقوع هرگونه کلاهبرداري، اعم از مالي و يا هتک حرمت و ... پيشگيري كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا