به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد هادی نسب در جمع  شهروندان محله چهار منار یزد که در حسینیه بزرگ محله با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های دولتی برگزار شد در ابتدای سخن  یاد خاطره شهید بزرگوار محمد منتظرقائم فرمانده مخلص و فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد را گرامی داشت و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس عظمت و حقانیت الهی بود که این انقلاب را باردیگر متجلی ساخت و تدابیر نظامی دشمن از کارآیی واماند و قدرت طوفان شن، دشمن را زمینگیر و به خاک مذلت نشاند و سوالی بزرگ از حکمت الهی برای ملل مختلف پیش آورد تا به خدای یکتا توکل نمایند و بدانند که او قادر متعال و رقم زننده سرنوشت است.

ایشان خدمت به مردم را  افتخاری  دانست  که نصیب هرکس نمی شود و هر یک از مسئولین خدمت به مردم را در راس کارهای خود قرار داده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  در جمع مردم  اظهار داشت : ایران به سبب قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر و همسایگی کشورهایی با ضریب امنیتی پایین، مسئله حضور اتباع خارجی در ایران بیشتر تهدید تلقی می شود که به اعتقاد ما در شرایط فعلی امکان تغییر این رویکرد وجود دارد.

 هادی نسب با بیان اینکه خلاء های قانونی در زمینه اتباع بیگانه و ساماندهی آنها به دلیل عدم وجود  استراتژی و اهداف بنیادی بلند مدت در زمینه حضور اتباع خارجی می باشد و مجلس شورای اسلامی می بایست نسبت به رسیدگی به بحث جمع آوری و ارجاع این اتباع به کشورشان ، کنترل و انسداد مرزها ، ساماندهی حضور بعضی از این اتباع در کشور و ممنوعیت استفاده از این اتباع در بازار کار را در دستور کار خود قرار دهد.

ایشان اظهار امیدواری کرد با عنایت به نظر استاندار محترم مبنی بر ایجاد راه کارهای خروج و ممنوعه نمودن استان از حضور اتباع و اجرای این طرح  در یک بازه زمانی مشخص از جناب آقای دکتر جوکار نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست نمود با توجه به دغدغه های موجود  و نظر مسئولین استان، سازکار اجرای طرح را در سطح ملی و از طریق طرح مسئله در مجلس شورای اسلامی (با توجه به عضویت ایشان در کمیسیون امنیت ملی مجلس) به طور ویژه و در راستای رضایت شهروندان پیگیری نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود جهت حل معضل حضور اتباع خارجی غیر مجاز باید فرهنگ سازی شود و مشارکت مردم و کارفرمایان ایرانی کمک بسزایی را در این امر خواهد نمود و از مردم خواست مخصوصا در بافت قدیم منازل خود را به اتباع خارجی اجاره نداده و در سایر مناطق نیز تنها با اخذ مجوز از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صورت گیرد.

رئیس کمیته کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان با تاکید بر تغییر فرهنگ کار در استان خواستار همراهی کارفرمایان در وهله اول جهت استفاده از  مجازین دانست و با اشاره به بررسی های لازم در بخش گلخانه های یزد و استفاده بی رویه گلخانه داران از اتباع مجاز و غیر مجاز و تازه ورود را معضلی برای آینده استان بر شمرد که ضرورت ساماندهی موضوع در کمیته های مربوطه خصوصا توسعه و اشتغال استان می باشد.

هادی نسب در پایان افزود كه ما در صدديم كه بافت تاريخي شهر را جهت سكونت اتباع ممنوعه كنيم و مذاكراتي نيز در اين راستا با استاندار محترم صورت گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا