مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: معضل و مشکل ما در استان در جهت اشتغال افراد فقدان مهارت نیروی کار است.

حمید رضا حجازی:به گزارش خبرنگار ما در طبس: محمد سنجری در مراسم گرامیداشت کارگران نمونه طبس گفت: در سال گذشته 12 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تنها توانستیم 2400 نفر برای کار به بخش خصوصی معرفی کنیم  چراکه بیش از 80 درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این خلا باید پر شود.

وی تاکید کرد که باید ارتباط نزدیکی بین دانشگاه و بخش صنعت شکل بگیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: نگاه دولت به تولید است و اگر تولید رونق یابد فضای کسب و کار و امنیت کار هم افزایش می یابد.

وی افزود: دولت برنامه های خوبی برای رفع موانع تولید دارد و در شروع کار نیز 32 مورد از مشکلات تولید را برای مرتفع کردن به همه دستگاهی اجرایی ابلاغ کرد.

وی از عزم دولت برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی خبر داد و گفت: اگر می خواهیم بیکاری را از بین ببریم باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت کنیم.

وی طبس را با نرخ بیکاری 14.2 درصد دارای بالاترین نرخ بیکاری استان و نهبندان را بانرخ بیکاری 2 درصد دارای کمترین نرخ بیان کرد و گفت: نرخ بیکاری استان 8 درصد است.

محمد سنجری گفت: باید یک مدیریت جهادی در طبس برای کاهش نرخ بیکاری شکل بگیرد و بنگاه های زودبازده بالای 60 درصد فعال شوند.

وی ادامه داد: از ظرفیت های موجود در ایران کمتر استفاده می شود در صورتی که در دنیا از یک ماشین 19.5 ساعت استفاده می شود در ایران کمتر از 5 ساعت استفاده می شود و بهره وری نیروی کار ما نیز بسیار پایین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری جوانان استان را 19.5 درصد بیان کرد و گفت: امروز بیش از 35 درصد جویندگان کار، فارغ التحصیلان هستند که اکثرا به دنبال میز و صندلی هستند و فرهنگ کار باید تغییر کند.

وی گفت: اگر میخواهیم بیکار نداشته باشیم باید به فکر کارآفرینی باشیم.

سنجری با بیان اینکه هر ایرانی حداقل باید یک مهارت را بیاموزد گفت:هرخانه باید به یک کارخانه و هر بنگاه اقتصادی به یک دانشگاه تبدیل شود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا