به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر میبد اولین جلسه همیاران شورا با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان از محلات مختلف شهر میبد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه عزیزالله داورپور رئیس شورای اسلامی شهر میبد، هدف از تشکیل این جلسه را دعوت از شهروندانی بیان نمود که به نوعی احساس می‌کنند می‌توانند قدمی برای شورا و شهر خود بردارند و شورای شهر نیز با رویکرد مشورت‌محوری از فکر، ایده و راهکارهای شهروندان بهره خواهد برد.
وی افزود در دوره جدید شورا، سیاست‌های کلی به این شکل بوده که مردم در امور دخیل باشند تا از نزدیک مشکلات را درک کنند و زمینه همکاری آنان فراهم شود، در مقابل نیز اعضا با حضور در میان مردم سعی بر این خواهند داشت تا فاصله‌ای بین شهروندان و شورای منتخب آنها نباشد.
در ادامه آقای حجت‌الاسلام ملااحمدی سخنگوی شورای اسلامی شهر میبد با اشاره به دریافت تعداد نزدیک به 1500 پیام کوتاه از طریق سامانه پیامکی شورا به شماره 10003527754440 اظهار داشت اولین جلسه همیاران شورا با دعوت از میان نزدیک به 50 نفر از کسانی که با این سامانه با رویکرد مسائل اجتماعی در ارتباط بوده‌اند برگزار شده است.
از مهمترین عناوینی که در این جلسه به آن پرداخته شد می‌توان به رسیدگی به امور بانوان و به ویژه طرح مشکلات در زمینه ورزش بانوان، توسعه گردشگری از طریق فعال سازی انجمن‌های صنفی، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، طراحی المان با نمادهای بومی و توجه به زیرساخت‌ها اشاره نمود.
از دیگر موضوعات مورد اشاره در این جلسه می‌توان توسعه فضای سبز و تمرکززدائی از خیابان اصلی شهر، تغییر کاربری اراضی متروکه جهت رونق شهر، توجه به بافت‌ با ارزش تاریخی جهت توسعه همگن اجتماعی، توجه به برنامه‌های فرهنگی-هنری و راه‌اندازی فرهنگسرا و به کارگیری ابزار هنری در زمینه فرهنگ‌سازی شهرنشینی برشمرد.
همچنین پیشنهاد گردید جهت توسعه امور اجتماعی و نظرخواهی از شهروندان، پایگاه اینترنتی راه‌اندازی گردد و در ادامه این جلسات با نگاه تخصصی‌ به اتاق فکر و زمینه‌ای برای ارائه راهکارهای کاربردی تبدیل شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا