جوابيه حجت الاسلام عجمين  يك سوال از آقاي عجمين

يزدفردا در پي انتشار مطلبي از وبلاك فكر حجت الاسلام عجمين با عنوان سئوال :در تصویر دیدار مقام معظم رهبری از منزل آيت الله مصباح يزدي - ايشان به پای معظم له افتاده اند و این حرکت آیا با توحید سازگاری دارد؟ (و جواب آيت الله مصباح ) يك فردائي سئوالاتي را به يزدفردا ارسال نموده كه در خبر يك سوال از آقاي عجمين  منتشر شد .

به دنبال انتشار سئوال در يزدفردا حجت الاسلام عجمين طي ياد داشتي در وبلاك خود به سئوالات طرح شده پاسخ دادند كه با هم مرور مي نمائيم .

رهبری در دو دیدگاه
برای برخی این شبهه ایجاد شده که آیا بوسیدن دست ولی امر یا احترام شبیه به این مغایر با سیره ائمه اطهار ( ع ) می باشد یا خیر ؟

باید گفت : ولی امر در دو جایگاه قرار دارد.یک جایگاه به امر حکومت و خدمتگزاری به مردم تعلق دارد و اینجاست که نبی اکرم ( ص ) دست پینه بسته زحمتکشی را می بوسد و امام امت می فرماید : اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر است تا رهبر.

اما جایگاه دوم نیابت از امام معصوم ( ع ) است و در حقیقت اذنی است که خدای متعال برای حکومت به مردم داده است. در این جایگاه ولی امر به امر خدا حکومت می کند و لذا دارای قداستی ویژه می شود. همان قداستی که شیعیان برای اهل بیت عصمت و طهارت ( ع )قائلند.

متأسفانه سالیان درازی است کج اندیشانی می کوشند این جایگاه مقدس را تضعیف و یا انکار نمایند و استکبار جهانی نیز با القائ شبهات می کوشد از طریق رسانه های خود در این امر نقش جدی داشته باشد زیرا ولی امر در این جایگاه می تواند دشمن را زمین گیر کند ومردم در این جایگاه حاضر می شوند جان و مال خود را برای امر رهبری فدا نمایند.

 البته می دانیم که عشق مردم به امام زمان (ع) و نائب او با این حرف و حدیثها آسیب نمی بیند.

منبع :وبلاك فكر (حجت الاسلام عجمين )

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا