مدیر بورس منطقه ای یزد گفت:  شرکت فولاد ارفع اردکان بعنوان سومین شرکت فولادی استان یزد پس از فولاد آلیاژی ایران و صنایع فولاد با عرضه پنج درصد سهام خود معادل حدود 100 میلیون سهم در آخرین روز کاری سال جاری / 28 اسفندماه/ در بازار سرمایه کشور پذیرفته و وارد بورس شد.

گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به نقل از روابط عمومی بورس یزد علی اکبر جعفری با بیان اینکه عرضه سهام این شرکت موجب ارتقاء جایگاه استان از حیث سرمایه پذیری بنگاههای اقتصادی از بازار سرمایه می شود افزود:  پنج درصد دیگر سهام این شرکت 2000 میلیارد ریالی در ماههای نخست سال آینده عرضه خواهد شد .

وی سهامداران عمده این شرکت را شرکت صنعتی معدنی چادرملو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد و گفت کارخانه این شرکت در شهرستان اردکان در کنار گندله سازی چادرملو مستقر است و گندله مورد نیاز خود را نیز از طریق نقاله بدون پرداخت هزینه حمل و نقل تأمین می کند .

جعفری در معرفی این شرکت گفت :  شرکت آهن و فولاد ارفع در سال 1383 با موضوع ایجاد کارخانجات فولاد سازی با روش احیاء مستقیم و انجام عملیات ذوب، ریخته گری راه اندازی شد و کارخانه فولاد سازی آن با ظرفیت 800 هزار تن در خرداد 91 به بهره برداری رسید.

 مدیر بورس منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: 70 درصد عرضه اولیه این سهام بمنظور دسترسی همگان به صورت آنلاین انجام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا