بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کل کشور در صورت اثبات آلودگی هر نوع فراورده خام دامی، دامپزشکی مجاز به معدوم سازی محموله فاسد می باشد. در همین راستا و توسط اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان بیش از نیم تن مرغ منجمد غیر قابل مصرف در این شهرستان معدوم گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان در خصوص این خبر اظهار داشت: نظر به اهمیت نظارت دامپزشکی بر سلامت کلیه فراورده های خام دامی به منظور تأمین سلامت عموم جامعه، اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی اردکان به صورت منظم اقدام به بازرسی از اماکن مرتبط با تولید، فراوری و یا عرضه فراورده های خام دامی نموده و رعایت شرایط بهداشتی را مورد بررسی و تفحص قرار می دهد. در ماه جاری طی بازدیدهای صورت گرفته از یکی از مراکز عرضه مرغ منجمد، کارشناسان دامپزشکی با توجه به عدم رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم در مرکز مذکور اقدام به نمونه بردای از مرغ های منجمد نموده و پس از ارجاع نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد و اثبات بالا بودن بار میکروبی آن اقدام به معدوم سازی محوله مذکور نمودند.

دکتر شهرام شاکر آگاهی و همکاری شهروندان با کارشناسان دامپزشکی را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی که همشهریان به آموزش های عمومی در زمینه فراورده های خام دامی که از طرق مختلف به اطلاع آنها رسانده می شود توجه داشته باشند می توانند با دقت در خرید فراورده های خام دامی و در نظر گرفتن نکات لازم و خودداری از خرید فراورده های غیر مجاز سلامت خود و خانواده خود را تضمین نمایند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا