رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در همایش سپید جامگان آسمانی گفت: حضور ایثارگرانه و عاشقانه و متعهدانه پزشکان بسیجی، بسیاری از مشکلات قشر محروم جامعه را مرتفع می کند.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی  یزد، به نقل از ر پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر، رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در همایش سپید جامگان آسمانی اظهار داشت: حق شهیدان جامعه پزشکی به ویژه شهید رهنمون  وظیفه ی سنگین خدمات رسانی به قشرمحروم را بردوش تمام بسیجیان می گذارد.

دکتر سید محمد خاتمی با اشاره به اینکه خدمت احیای جان مردم، تسکین آرام مردم وظیفه ی مقدس بر دوش بسیج جامعه پزشکی ایران می گذارد گفت: در این راستا باید تلاش شود تا توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مجموعه ای فراگیر از ایثارگر  عملیاتی شود و پایدار بماند.

دکتر خاتمی با بیان اینکه کمک رسانی به مجروحین امروز باید در جهت خدمت به قشر مستضعف در کشور نهادینه شود تصریح کرد: حضور ایثارگرانه و عاشقانه و متعهدانه بسیجان، بسیاری از مشکلات قشر محروم جامعه را مرتفع می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله از شهید رهنمون به عنوان الگویی از پزشک بسیجی یاد کرد و گفت: حق شهیدان جامعه پزشکی به ویژه شهید رهنمون  وظیفه ی سنگین خدمات رسانی به قشرمحروم را بردوش تمام بسیجیان می گذارد.

خاتمی با تاکید بر اینکه بسیج یک گویش انقلاب توسط امام «ره» مطرح شد بیان کرد: بسیج مسئله ای است که در اسلام سابقه ی درخشانی دارد، حتی ائمه الهی اقشار مردم و ملت ها را با دیدی الهی بسیج می کردند تا از گزند دشمنان در امان باشند.

وی ادامه داد: امام«ره» از بسیج عمومی به عنوان یک استراتژی استفاده کرد تا آنجایی که هم انقلاب را  به پیش بردند و هم بسیج از توده ی مردم متشکل کردند چرا که اعتقاد داشتند "توده ی بسیجی مردم بزرگترین تهدید برای دشمنان است".

خاتمی با تاکید بر اینکه کادر پزشکی سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی نقش بسزایی در امداد و درمان داشت افزود: با وجود اینکه نیرو های کادر بسیج پزشکی انگشت شمار بودند اما به وظیفه ی خود به خوبی آگاه بودند و امداد مردمی را در جریان جنگ بر عهده داشتند.

 وی در این رابطه افزود: تیم ملی اظطرار متشکل از بسیجیان به صورت خودجوش در عملیات جنگ به تدریج شروع شد تا جایی که کادر پزشکی طی 24 ساعت 200 مجروح شیمیایی را درمان و  بر شرایط مسلط شدند و اورژانس های خاص پزشکی در جبهه تشکیل و این یک حرکت کادر پزشکی بسیج در جبهه ها بود.

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت:دشمنان انقلاب اسلامی، انسان های  سخیف القلب بودند که حتی بیمارستان ها را حملات شیمیایی در امان نمی گذاشتند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در کنار دیگر اقشار در جریان جنگ تحمیلی حضور سازنده ای داشت تاکید کرد: آنچه نقش بسیج جامعه پزشکی را برجسته می کند  تداوم خدمت رسانی و درمان مجروحین از  زمان جنگ تا به امروز است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا